Tırnak Batması

Tırnak Batması Ankara

Tırnak batması, ayak başparmağında sıklıkla görülen bir problemdir. Tırnak batması, ortopedi ve travmatoloji alanına giren bir sorundur. Kişiye şiddetli ağrı ve acı hissi verdiği için mutlaka tedavi edilmesi gerekir. Tırnak batması engellenmezse, bölgede iltihaplanma görülebilir ve şişlik giderek artar. Eğer tırnak yapısı ile ilgili problemlerden kaynaklanıyorsa batma tekrarlayabilir. Tırnak batmasına karşı alınabilecek önlemlerin farkında olmak; hastalığın tekrarlama riskini azaltacaktır. Eğer tırnak batması sorununu sık yaşıyorsanız yazımızı okuyarak tırnak batması durumunda yapılması gerekenler hakkında bilgi alabilirsiniz. Tüm önlemlere rağmen engellenemeyen ve cerrahi işlem gerektiren tırnak batmaları için ise kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz. Prof. Dr. Murat Bozkurt, Ankara’daki kliniğimizde tırnak batması tedavisi yapmaktadır.

Tırnak Batması Nedir?

Tırnak batması, tırnağın uzarken tırnak yatağına saplanması ve bu bölgede yaptığı baskıyla ağrı meydana getirmesidir. Ayakların, gün içinde uzun süre ayakkabı içinde kalması ve tırnağın uzarken sıkışması nedeniyle en çok ayak başparmağında görülen bir sorundur. Bununla birlikte dikkat edilmediğinde diğer parmaklarda da oluşabilir. Zamanında müdahale edildiğinde evde uygulanan yöntemlerle tedavi edilebilen bir problemdir. Fakat tedavi için geç kalındığında iltihaplanma başlayabilir. İltihaplanma ile birlikte şişlik ve ağrı artar. Bu durumda mutlaka bir ortopedi uzmanına danışmak gerekmektedir. Çünkü enfeksiyona açık olan hassas bölgeye steril bir ortamda, tıbbi yöntemlerle müdahale etmek gerekebilir.

Tırnak Batmasının Belirtileri Nelerdir?

Tırnak batması, problemin olduğu bölgede hassasiyet ile başlar. Bunu takiben sıcaklık hissi ve ağrı meydana gelir. Tırnak batmasının olduğu bölge şişer ve etrafında bariz bir kızarıklık oluşur. Tırnak batmasının belirtilerini aşağıdaki gibi özetleyebiliriz:

• Tırnakta hassasiyet
    • Ağrı
    • Şişlik
    • Yanma hissi, tırnak batmasının olduğu bölgede ısı artışı

Eğer iltihaplanma varsa bu parmakta iltihaplı akıntılar da görülebilir. Eğer yara iyileşmesini geciktiren şeker hastalığı vb. sıkıntılarınız varsa bu durumda mutlaka uzman bir doktora başvurmanız gerekmektedir.

Tırnak Batması Neden Olur?

Tırnak batması hem dış etkenlerden hem de fiziksel yapıdan kaynaklanabilir. Bazı insanlarda tırnak yapısı geniş, tırnak yatağı ise dardır. Bu durum, tırnak batmalarına neden olabilir. Tırnak batmalarını engellemek için ayak sağlığı açısından zararlı davranışlardan da kaçınmak gerekmektedir. Fiziksel yatkınlık dışında tırnak batmasına neden olan davranışlar:

• Ayağı sıkıştıran dar ayakkabılar seçmek
    • Tırnakları aşırı kısa kesmek,
    • Ayak tırnaklarını yıpratarak pedikür yapmak
    • Tırnakları yanlış şekilde kesmek (Tırnak batmalarının çoğu tırnağın yanlış kesilmesinden kaynaklanmaktadır. Ayak sağlığı için tırnakların düz şekilde kesilmesi gerekir.)

Bunların dışında ayak parmaklarında meydana gelen yaralanma ve travmalar da tırnak batmasına neden olabilir.

Tırnak Batması Kimlerde Görülebilir?

Tırnak batması herkeste görülebilir. Bebeklerde de sık görülen bir rahatsızlıktır. Bunun nedeni bebeklerin tırnaklarının çok hızlı uzaması ve dokularının yumuşak olmasıdır. Tırnak batması acısından bebek ve çocukları korumak için düzenli olarak tırnak bakımlarının yapılması gerekmektedir.

Tırnak Batmasına Ne İyi Gelir?

Kuşkusuz tırnak batması sorunu yaşayan kişilerin sorunu fark ettikleri anda sorduğu ilk soru budur. Evde uygulanacak basit tedaviler, tırnak batmasına çözüm olabilir. Fakat bunun için zamanında davranmak önemlidir. Eğer tırnak batması derinleşirse iltihaplanmaya neden olabilir. Eğer tırnakta iltihaplı akıntı görülürse zaman kaybetmeden bir ortopedi uzmanına danışmak gerekir.

Tırnak batması için evde uygulayabileceğiniz tedaviler:

Ilık Su ile Yıkamak: Sıcak su, bölgedeki şişliğin azalmasına ve ağrının hafiflemesine yardımcı olur. Günde üç kez, yirmişer dakika ara ile sıcak su uygulaması tavsiye etmektedir. Batma olan bölgede enfeksiyon riskini azaltmak için suya antibakteriyel sabun da eklenebilir.

Elma Sirkesi: Tırnak batmasını geçirebilmek için evde uygulanacak tedavilerden biri de elma sirkesidir. Kanıtlanmış, bilimsel bir etkisi olmamasına rağmen cildi yenileyen, antibakteriyel özelliği sayesinde tırnak batığına da iyi geldiği bilinmektedir.

Ayakkabı ve Çorap Tercihlerini Değiştirmek: Ayaklar çok sıkıştığında da tırnak batmaları oluşabilir. Eğer tırnak batmaya başladıysa, bunu ilerletecek ekstra baskılardan da kaçınmak gerekmektedir. Bu nedenle ayakkabı ve çoraplarınızı değiştirmek batık sorununun ilerlemesini engelleyebilecek yöntemlerdendir.

Düzenli Bakım: Tırnak batmasının hızlı iyileşmesi için bölgenin nemlendirilmesi de önemlidir. Batma geçene kadar tırnaklar kesilmemelidir. Tırnak batması oluşmadan önleminizi almak için ise tırnaklarınızı aşırı uzamadan, kavisini düz vererek kesebilir ve düzenli bakımını yapabilirsiniz.

Ankara Tırnak Batması Tedavisi

Tırnak batmasının iltihaplanarak derinleştiği durumlarda cerrahi müdahale gerekebilir. Ankara’da, ortopedi ve travmatoloji alanında hizmet veren birçok klinik tırnak batması tedavisi yapmaktadır. Ankara’da tırnak batması tedavisi ve fiyatları için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Prof. Dr. Murat Bozkurt’tan randevu alabilirsiniz.