Kıkırdak Cerrahisi

Kıkırdak Tedavisi Ankara

Kıkırdaklar, küçük olmasına rağmen eklemlerin yük taşımasını sağlayan önemli yapılardır. Eklemlerin arasında yastık görevi görerek kemiklerin ağır yükleri taşımasına ve ağrısız hareket etmesine yardımcı olurlar. Kıkırdakların zarar görmesi ise “kireçlenme” olarak bilinen ortopedik rahatsızlıklara neden olabilir. Kıkırdak tedavisi, günümüzde mikrokırık, mozaikplasti ve kıkırdak nakli gibi farklı tekniklerle yapılabilmektedir. Yaşlılarda kıkırdak tedavisi neredeyse imkânsızdır. Fakat gençlerde kıkırdakların iyileşme ihtimali devam etmektedir. Özellikle kıkırdak nakli gibi yeni yaygınlaşan uygulamalar yüksek başarı oranı ile fark yaratmaktadır.

Kıkırdak tedavisi hakkında birçok yorum okumuş ve daha önceki tedavilerden etkin sonuç alamamış olabilirsiniz. Çünkü kıkırdak dokusu kendini zor yenileyen ve zor iyileşen bir dokudur. Bu nedenle her tedaviden olumlu geri dönüş alınamayabilir. Yazımızın devamını okuyarak kıkırdak tedavisinde kullanılan en etkili işlemler hakkında bilgi alabilirsiniz. Ankara’da kıkırdak tedavisi için ise Prof. Dr. Murat Bozkurt’un deneyimine güvenebilir ve kliniğimizden randevu alabilirsiniz.

Kıkırdak Yaralanması/Yırtılması Neden Olur?

Kemik yapısının yıllar içinde güçsüzleşmesi ve ağır darbeler, kıkırdak dokusuna zarar vererek hareketlerin kısıtlanmasına neden olabilir. Yaşlı bireylerde vücudun güçsüzleşmesi nedeniyle oluşan bu durum, gençlerde büyük soruna dönüşebilmektedir. Özellikle sporla uğraşan gençler için… Kıkırdak zedelenmeleri, büyük bir sorun hâline dönüşerek sporcuların kariyerine ara vermesine neden olabilir. Bu konuda gelinen son nokta ise kıkırdak naklidir.

Kıkırdak yaralanmaları, yaşla birlikte sık görülen ortopedik sorunlardır. Gençlerde ise ağır darbeler ve travmalar sonucunda kıkırdak dokusu zarar görebilir. Trafik kazaları, düşme ve çarpmalar, futbol ve basketbol gibi sporlar sırasında ağır travmalar oluşabilir. Sporcu gençlerde kıkırdak zedelenmeleri en çok diz bölgesinde olmaktadır. Koşma sırasında dize aşırı yüklenilmesi ve düşmeler kıkırdak zedelenmesine zemin hazırlamaktadır.

Kıkırdak Yaralanması Nasıl Anlaşılır?

Kıkırdak zarar gördüğü anda eklem bölgesinde batma ve kopma hissi oluşur. Ekleme saplanan ani ağrı hissi bir süre daha aynı şiddette devam edebilir. Ağrının giderek azalması, eklemin kendi kendine iyileştiğine işaret etmez. Kıkırdak yaralanmalarının iyileşmesi için mutlaka uzman kontrolünde doğru tedavinin uygulanması gerekmektedir. Kıkırdak tedavisinde genellikle cerrahi işlem kullanılmaktadır. Ankara’daki kliniğimizde Prof. Dr. Murat Bozkurt tarafından yapılan kıkırdak tedavileri, kıkırdak naklini de içermektedir.

Kıkırdak Yaralanmaları Nasıl Anlaşılır?

Ağır travmalarda yaşanan ağrı her zaman kıkırdak hasarı olmayabilir. Doku ezilmesi ve çıkık gibi durumlar da benzer ortopedik ağrılara neden olurlar. Bu nedenle kıkırdak yaralanması şüphesinde son kararı verecek olan uzmanınızdır. Radyolojik görüntüleme yöntemleri ile kıkırdak yaralanmalarında teşhis koyulabilmektedir.

Kıkırdak Yaralanması Nasıl Tedavi Edilir?

Kıkırdak tedavisinde hasarın nasıl oluştuğu belirleyici bir unsurdur. Kaza nedeniyle oluşan ağır darbe ve travmalarda bölgedeki diğer dokuların hasar görmüş olması durumunda tedavi daha da zorlaşabilir. Çok küçük kıkırdak hasarları eğer herhangi bir şikâyete yol açmıyorsa sadece takip edilerek iyileşmeye bırakılabilir. Fakat büyük hasarlarda cerrahi işlem şarttır. Eğer hasta çok gençse hyaluronik asit ile dokuları doldurma ya da fizik tedavi gibi teknikler yeterli olabilir. Erişkinlerde ise kıkırdak dokularının yenilenmesi çok zordur bu nedenle muhakkak cerrahi işleme ihtiyaç duyulur.

Kıkırdak Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kıkırdak ameliyatı için farklı teknikler kullanılabilir. Kök hücreler ile yapılan mikrokırık yöntemi ve mozikplasti yöntemi bunlardan bazılarıdır. Bu tedaviler, kıkırdak dokularının yenilenmesi ve hasarın tamamen tedavi edilmesini amaçlar. Mozikplasti tekniğinde de eklemin yük taşımayan bölgesinden alınan bazı parçalar yük taşıyan bölgeye eklenir ve eklem bölgesinin güçlenmesi sağlanır.

Kıkırdak Nakli Nedir?

Kıkırdak tedavisinde kullanılan yeni işlemlerden biri de kıkırdak naklidir. Kıkırdak nakli, kıkırdaktan alınan dokularla yeni kıkırdağın üretilmesiyle hasarın giderilmesi esastır. Kıkırdak nakli yeni bir uygulama olmasına rağmen uygulamada %80 – 90 oranında başarı göstermektedir. Bu sonuçlar, ortopedi alanında yeni umutların yeşermesini ve kıkırdak tedavisinde başarı oranının artmasını sağlamaktadır.

Ankara Kıkırdak Tedavisi

Spor, kazalar ya da yaş nedeniyle oluşan kıkırdak hasarlarının tedavisi Ankara’daki kliniğimizde yapılmaktadır. Prof. Dr. Murat Bozkurt’un uzmanlığı ile güvenilir bir ortamda kıkırdak tedavisi yapılmaktadır. Ankara kıkırdak tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.