Köprücük Kemiği Çıkığı

Köprücük Kemiği Çıkığı Ankara

Köprücük kemiği, omuz eklemini göğüs kafesine bağlayan S şeklindeki kemiktir. Kürek kemiğini göğüs kafesine bağlayarak stabilizör görevi gören kemik; sağlıklı omuz yapısı için olmazsa olmaz parçalardan biridir. Köprücük kemiğinde meydana gelen kırık ve çıkıklar, şiddetli ağrı hissine neden olduğu gibi kişinin duruşunu ve görünüşünü de etkileyebilir. Köprücük kemiği çıkığı tıpta, “akromioklaviküler çıkık” olarak da bilinmektedir ve kolay tedavi edilebilen ortopedik sorunlar arasındadır. Hafif seyreden çıkık şikâyetleri büyük oranda bandaj ve istirahat askıları ile tedavi edilebilmektedir. Kemik ve eklem yapısının bozulduğu, daha ağır vakalarda ise cerrahi işleme başvurulabilir. Prof. Dr. Murat Bozkurt’un deneyimiyle, Ankara’da köprücük kemiği çıkığı tedavisi olmak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.

Köprücük Kemiği Çıkığı Neden Olur?

Köprücük kemiği çıkığı, genelde ağır darbe ve travmalara bağlı olarak gerçekleşir. Trafik kazaları, göğüs bölgesine alınan darbeler ve spor yaralanmaları köprücük kemiği çıkığına sebep olabilir. Bölgeye alınan darbe sonucunda köprücük kemiği hafif yukarı doğru hareket ederek işlevini tam olarak yerine getiremez hâle gelir. Köprücük kemiğinin hafifçe hareketlenmesi, hafif yaralanmalar kapsamında değerlendirilir. Fakat bu bölgedeki bağların tamamen kopması cerrahi işlem gerektiren köprücük kemiği çıkıklarındandır.

Köprücük Kemiği Çıkığı Kimlerde Olur?

Köprücük kemiği çıkığı herkeste görülebilir. Fakat göğse darbe alma olasılığı daha fazla olduğu için sporcularda daha sık görülen bir rahatsızlıktır. Trafik kazalarında da hastanın öne doğru fırlaması nedeniyle köprücük kemiği çıkıklarına sık rastlanır. Köprücük kemiği çıkığı tedavi edilmediğinde ağrısıyla kişinin hayat kalitesini düşüren bir rahatsızlıktır. Aynı zamanda da tedavi edilmezse daha da ilerleyerek bölgede ileri derece kireçlenmelere neden olabilir. Bu nedenle tanısı konduğu anda tedavi edilmesi gereken bir rahatsızlıktır.

Köprücük Kemiği Çıkığı Nasıl Tedavi Edilir?

Diğer eklem yaralanmalarına kıyasla, köprücük kemiği çıkıkları iyileşme oranı yüksek eklem hasarlarıdır. Birçok hastada, tedavi sürecinde hiçbir cerrahi işleme ihtiyaç duyulmaz. Bu nedenle köprücük kemiği çıkığı olan hastalar, günlük hayatına devam etme konusunda da daha şanslıdır.

Eğer köprücük kemiği çıkığı dokulara ciddi zararlar vermiyorsa, sadece kemik hafifçe yukarı doğru oynamışsa kolayca tedavi edilebilir. Tanı konulduktan sonra bandajlar, flaster ve istirahat bantlarıyla köprücük kemiği ideal konumuna getirilir. Bu bölgede yeniden sabitlenerek kendiliğinden doğal konumuna oturması beklenir. Eğer hasta gençse kemiklerin kaynama süresi de kısa olacak ve iyileşme aylar içerisinde gerçekleşecektir.

Fakat ağır travmalar sonucunda bölgedeki dokular da hasar gördüyse ve köprücük kemiği tamamen yerinden oynadıysa cerrahi işleme başvurulabilir. Sporcularda, spor hayatının aksamaması için cerrahi işleme öncelik verilebilir. Köprücük kemiği çıkıkları genel olarak artroskopi ile tedavi edilir. Bölgedeki hasarlı yapı, metal askılara bağlanılır ve uygun işlemle kemikler yeniden birbirine yaklaştırılır.

Köprücük Kemiği Çıkığında Nasıl Tanı Konur?

Köprücük kemiği çıkığı tanısı konulurken öncelikle hasta öyküsü dikkatlice dinlenir ve fiziksel muayene yapılır. Doktor fiziksel muayeneden aldığı sonuçları röntgen ve diğer görüntüleme tekniklerinden alınan sonuçlarla desteklemek isteyebilir. MRI ve röntgen sonuçlarına göre köprücük kemiği çıkığının kesin tanısı konur ve hasarın derecesi belirlenir. Gözlemlenen yaralanmanın derecesine göre hastaya uygun tedavi süreci başlar.

Ankara Köprücük Kemiği Çıkığı Tedavisi

Köprücük kemiği çıkığı tanıdan tedavi sürecine kadar oldukça hassas bir süreçtir. Doğru tedavi uygulanmadığında omuz bölgesinde şekil bozukluğu ve kısalıklara neden olabilir. Bu nedenle mutlaka uzman bir ortopedistin yönlendirmesi ile tedavi uygulanmalıdır. Ankara’da köprücük kemiği çıkığı için başvurabileceğiniz adreslerden biri olan kliniğimizi arayarak randevu alabilirsiniz.