Belde Kireçlenme

Belde Kireçlenme Tedavisi Ankara

Belde kireçlenme, tıpta faset sendromu olarak da adlandırılan ağrılı bir durumdur. Faset eklemler, omurganın birbirine tutunmasını sağlayan eklemlerdir. Omurganın öne ve arkaya rahat bir şekilde hareket etmesini sağlar. Bu bölge zamanla güçsüzleşebilir ya da travmalar sonucu kireçlenme başlayabilir. Bu durum, hastanın yaşam kalitesini düşüren ağrılara neden olabilir. Kazalar ve spor sırasında gençlerde de oluşabilen bir rahatsızlık olmasıyla birlikte genelde orta yaş ve üzeri hastalarda gözlemlediğimiz bir rahatsızlıktır. Tedavisi, bel fıtığı ve diğer eklem rahatsızlıklarına göre görece daha kolaydır. Fakat teşhisi zor bir rahatsızlıktır. Bel bölgesindeki ağrılar, sıklıkla bel fıtığı ile karıştırılmaktadır. Ankara’daki kliniğimizde belde kireçlenme tanısı ve tedavisi Prof. Dr. Murat Bozkurt tarafından yapılmaktadır.

Faset Sendromu Nedir?

Yaygın olarak bilinen adıyla belde kireçlenme; yaş, yaşam tarzı, ortopedik hasar ve travmalar nedeniyle meydana gelen kireçlenme rahatsızlığıdır. Omurganın sürekli yük altında olması faset sendromuna yol açabilir. Bel bölgesinde ortaya çıkan ağrılarla kendini gösteren bir rahatsızlıktır. Bel fıtığından farkı ise ağrının bel bölgesinde sabit kalması ve yayılmacı karaktere sahip olmamasıdır.

Faset Sendromu (Spondiloz) Neden Olur?

Omurga bölgesinde kireçlenmenin en fazla olduğu bölgeler bel ve boyun bölgesidir. Omurga bu bölgelerde daha hareketli olduğu için daha kolay hasar görebilmektedir. Özellikle hareketsiz yaşam tarzına sahip kişilerde yaşlanmayla birlikte kemik dokusunda yıpranmalar başlar. Belde kireçlenmeye neden olan etkenler:

• Yaşlanma
    • Romatizmal hastalıklar
    • Kemiklerin erken yaşlanması
    • Uzun süre beden gücüyle çalışma
    • Ağır yük kaldırma
    • Bilinçsiz spor yapma
    • Yanlış duruş – postür bozukluğu olarak sıralanabilir.

Belde Kireçlenmenin Belirtileri Nelerdir?

Bel ağrısı vakaları akla ilk olarak bel fıtığını getirir. Bel fıtığı teşhisi koyarken ağrının bacak ve kalçaya doğru yayılmacı bir karakteri olması önemlidir. Eğer ağrı bacak ve kalça bölgesine yayılmıyorsa bu durumda lombar eklemde meydana gelen problemlerden şüphe etmek gerekir.

Faset sendromunda ağrı hissi hareketsiz kaldıkça artar. Bel fıtığı ağrıları genel olarak istirahatle azalan ve hareketle artan ağrılardır. Belde kireçlenme durumunda ise hareketsizlik ağrının şiddetini artırır. Uykuda yana dönme sırasında ağrılar artabilir ve uykudan uyandırabilir. Hastalar ayaklarını bele doğru çektikçe ağrının azaldığını fark ederler. Ağrının en belirgin hissedildiği an ise sabahtır. Belde kireçlenme durumunda, sabah yataktan doğrulmak zordur. Gün içinde, hareket çoğaldıkça, ağrı da azalır ve akşam yeniden nüksedebilir.

Belde Kireçlenmede En İyi Tedavi Yöntemi Nedir?

Belde kireçlenme ameliyatsız tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır. Beldeki kireçlenmeyi giderecek özel egzersizler ve radyofrekans tedavileri oldukça etkili yöntemlerdir. Faset sendromunun egzersizle tedavisi her yaşta mümkündür. Hareketler hem gençlerin hem de yaşlıların yapabileceği şekildedir. Hastalar da egzersizle ağrılarda belirgin azalma olduğunu fark ederler. Fakat bazen yaşlı bireyler egzersiz yapmayı erteleyebilir ya da önemsemeyebilir. Bu durumda radyofrekans tedavileri gündeme gelir. Ameliyatsız ve kolay bir işlem olan radyofrekans tedavisinden sonra ağrılar azalır, hasta günlük hayatına sorunsuz bir şekilde devam edebilir.

Faset Eklem Denervasyonu Nedir?

Denervasyon, belde kireçlenme sorununda kullanılan özel bir tedavi yöntemidir. Bel eklemindeki sinirlerin denerve edilmesini amaçlayan bir tedavidir. Radyofrekans cihazı ile yapılır. Radyofrekans cihazından yayılan ısı, eklemin duyarsızlaşmasını ve ağrının ortadan kalkmasını sağlar. Cerrahi kesi olmadığı için hasta hemen, aynı gün içinde günlük hayatına dönebilir. Maksimum etkileri ise yaklaşık 3 – 4 hafta içinde görülür.

Ankara Belde Kireçlenme Tedavisi

Belde kireçlenme tedavisi, Ankara’da birçok ortopedi kliniğinde yapılmaktadır. Bu rahatsızlıkta önemli olan, doğru tanıdır. Eğer siz de belde kireçlenme şüphesi yaşıyorsanız kliniğimize başvurabilir ve Prof. Dr. Murat Bozkurt’tan randevunuzu alabilirsiniz.