Aşil Tendonu Tedavisi

Aşil Tendonu Tedavisi Ankara

Ayak bileği eklemi, kendisini oluşturan üç farklı kemik ve bunların etrafında sarılı olan dokulardan oluşur. Kas ve tendonlardan oluşan bu doku, eklemin sağlıklı bir şekilde hareket etmesini sağlar. Bu tendonlar arasında bulunan aşil tendonu, vücuttaki en önemli tendonlardan biridir. Koşma, sıçrama ve ani hareketler nedeniyle kolayca zarar görebildiği için genellikle sporcu hastalıkları arasında sayılmaktadır. Aşil tendonu kopmaları, oluştuğu ana göre farklı şekillerde meydana gelebilir. En sık karşılaştığımız aşil tendonu yırtıkları; tendonun topuk kemiğine yapıştığı “kalkaneus” bölgesinin biraz üst kısmında meydana gelir. Eğer bu bölgedeki aşil tendonu yırtılırsa, hastalık çok daha ciddi boyutlara ulaşabilir ve cerrahi müdahale gerekebilir. Aşil tendonu tedavisinde hastanın yaşam biçimi ve kas yapısının büyük önemi vardır. Ameliyatsız tedaviler, özellikle sporcuları günlük yaşamdan ve kariyerinden alıkoyabilir. Bu nedenle aşil tendonu tedavisinin mutlaka uzman bir ortopedist tarafından planlanması gerekmektedir.

Eğer aşil tendonunda yaralanmadan şüpheleniyorsanız Ankara’daki kliniğimizi arayabilir ve Prof. Dr. Murat Bozkurt’tan randevu alabilirsiniz.

Aşil Tendonu Yaralanması Neden Olur?

Ayak bilekleri vücudumuzdaki en hareketli bölgelerden biridir. Bu nedenle günlük hareketler bile ayak bileği dokularına kolayca zarar verebilir. Bunun dışında ani hareketler, koşma ve sıçrama gibi egzersizler sırasında meydana gelen ağır darbeler aşil tendonunda yırtıklara neden olabilir. Egzersiz ve ani hareketlerin sık olduğu sporlarla uğraşan kişiler, aşil tendonu yaralanmasına daha meyillidir. Bu nedenle aşil tendonundaki yaralanmalar, sporcu hastalığı olarak da adlandırılmaktadır. Doğru şekilde tedavi edilmediğinde birçok sporcunun kariyerini olumsuz etkileyebilmekte ya da başarıları geciktirebilmektedir.

Aşil Kopması Belirtileri Nelerdir?

Aşil kopmasının en önemli belirtisi, birçok ortopedik hastalıkta olduğu gibi ağrıdır. Aniden hissedilen, ayak bileğine bir şey saplanıyormuş hissi veren ağrılar genelde aşil tendonu kopmasının belirtisidir. Parmak ucunda yükselememe, topuğun yukarısında hassasiyet, topuğa bastırıldığında boşluk hissi aşil tendonu yırtılmasına işaret eden diğer belirtilerdir.

Aşil Tendonu Yırtılması Nasıl Anlaşılır?

Aşil tendonu yırtılmalarında tanı için muhakkak uzman bir hekime görünmek gerekir. Eğer henüz dokular sıcakken tespit edilirse cerrahi işleme bile gerek kalmadan tedavi edilebilir. Eğer şikâyetler günlük yaşamı engelleyecek kadar büyükse bu durumda mutlaka radyolojik görüntüleme yöntemleri ile bölgedeki hasar izlenir. Eğer şikâyetler daha hafifse elle muayene yeterli olabilir. Bu noktada, Thompson testi olarak adlandırdığımız bir tanı yöntemi kullanırız. Hastanın baldır bölgesinden yapılan bu kontrolde, baldır kasları sıkıldığında ayak bileğinin hareketleri izlenir ve aşil tendonu zedelenmesi tanısı konulabilir. Ankara’daki kliniğimizde aşil tendonu zedelenmesinin her türlü tanı ve tedavisi, Prof. Dr. Murat Bozkurt’un deneyimiyle yapılmaktadır.

Aşil Tendonu Yaralanması Nasıl Tedavi Edilir?

Aşil tendonu yaralanmasında hem cerrahi hem de cerrahi olmayan yöntemler kullanılabilir. Eğer hasta, yırtılmaya neden olan kazadan hemen sonra hekime başvurduysa alçı, bandaj ve atel ile tendonun yeniden kemik dokusuna tutunması sağlanabilir. Alçı tedavisi uzun süren bir tedavidir. Tendonun tamamen kemik dokusuna tutunması için bir süre beklemek gerekir. Eğer kişi çalışıyorsa ya da spor antrenmanlarından uzun süre uzak kalacaksa alçı tedavisi günlük rutinleri engelleyebilir.

Bunun dışında aşil tendonu tedavisinde cerrahi yöntemler de tercih edilebilir. Uygun tedavi yöntemine, aşil tendonundaki yırtığın derecesine göre karar verilir.

Ankara Aşil Tendonu Yırtılması Tedavisi

Aşil tendonu yırtıklarında, Ankara’da başvurabileceğiniz birçok ortopedi kliniği bulunmaktadır. Fakat bu noktada, uzman bir doktor tercih etmeniz önemlidir. Bazen, sadece istirahatle giderilebilecek aşil tendonu yırtıkları için çok daha kapsamlı tedaviler yapılmakta ve hasta yorucu bir süreç geçirmektedir. Eğer siz de güvenebileceğiniz, alanında uzman bir ortopedist arıyorsanız Prof. Dr. Murat Bozkurt ile iletişime geçebilirsiniz.