Kalça Artroskopisi

Kalça Artroskopisi Ankara

Artroskopi, günümüzde ortodonti ve travmatoloji alanında kullanılan en etkili ve pratik tedavi yöntemlerinden biridir. Kapalı ameliyat olarak da bilinen artroskopi tekniğinde ince bir kesiden sokulan milimetrik kameralar yardımıyla görüntüleme ve tedavi yapılabilir. Kalça kemiğinin derinde bulunması nedeniyle zor bir işlem olan kalça artroskopisi bugün oldukça gelişmiş bir yöntemdir. Fakat diz ve omuz gibi bölgelere göre biraz daha uzmanlık gerektirmektedir. Ankara’daki kliniğimizde Prof. Dr. Murat Bozkurt tarafından yapılan kalça artroskopisi ameliyatı hakkında bilgiler vereceğiz. Daha detaylı bilgi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve alanında uzman doktorumuzdan randevu alabilirsiniz.

Kalça Artroskopisi Nedir?

Artroskopi, eklem ve kıkırdak dokularındaki sorunların tanı ve tedavisinde kullanılan bir kapalı ameliyat yöntemidir. Kıkırdak ve eklemlerde iyileşme süresinin uzun olması açık ameliyatı çok zahmetli hâle getirmektedir. Artroskopi yöntemiyle hastalar, açık ameliyata göre çok daha kısa sürede ayaklanabilmektedir. Hem de ameliyat sırasında bölgedeki sağlıklı dokulara zarar verilmediği için ameliyat izleri de oluşmamaktadır. Açık ameliyatlarda, özellikle kalça gibi geniş bir bölgeye müdahale etmek için yaklaşık 10 – 15 cm kesiler atılması gerekmektedir. Sağladığı avantajlar sayesinde günümüzde en çok tercih edilen ortopedik cerrahi yöntemlerinden biri olan kalça artroskopisi günümüzde birçok kalça probleminin çözümünde kullanılmaktadır.

Kalça Artroskopisi ile Hangi Rahatsızlıklar Tedavi Edilebilir?

Artroskopinin gelişmesiyle cerrahi ortopedi alanında açık ameliyatların yerini kapalı operasyonlar almaya başladı. Fakat artroskopi tekniklerinde bugüne kadar en yavaş ilerleyeni kalça artroskopisi oldu. Bu bölgedeki eklemlerin daha derinde ve kalın olması, tedaviyi zorlaştırmaktaydı. Günümüzde gelişen teknoloji sayesinde kalça artroskopisi de ilerleyerek neredeyse her türlü rahatsızlığın tedavisinde kullanılabilir hâle gelmiştir. Kalça artroskopisinin en çok tercih edildiği durumlar:

• Nedeni belli olmayan kasık ve kalça ağrılarının tanı ve tedavisi
    • Kalça kemiğinden kaynaklandığı bilinen fakat nedeni bilinmeyen ağrıların tanı ve tedavisi
    • Kalça eklemi içindeki serbest parçaların, kıkırdak dokusu ve eklemlerin çıkarılması
    • Femoro-setabuler adı verilen sıkışma sendromu. (Kalça artroskopisi en çok bu hastalığın tedavisinde kullanılır. İşlem sıkışmaya neden olan eklem ve parçaların törpülenmesi ile yapılır.)
    • Mikrokırık ve kıkırdak nakilleri

Kalça Artroskopisi Komplikasyonları Nelerdir?

Kalça artroskopisi de her ameliyat gibi uzmanlık isteyen bir işlemdir. Ancak kalça bölgesine yapılan artroskopi uygulamalarının biraz daha dikkat istediğini söyleyebiliriz. Operasyon bölgesinin zor bir bölge olması, uzmanın yoğun dikkatini ve el becerisini gerektirmektedir. Doğru yapıldığı sürece hiçbir soruna yol açmaz. Dikkat edilmediğinde ise bazı komplikasyonlara yol açabilir. En çok karşılaştığımız kalça artroskopisi komplikasyonlarına;

• Yanlış müdahale sonucunda ikinci bir cerrahi işleme gerek duyulması
    • Bacakta geçici his kayıpları
    • İşlem sırasında enjekte edilen sıvının yanlış yerde birikmesi
    • Kalçanın yerinden çıkması gibi örnekler verebiliriz. Bunlar genellikle çözümü olan, geçici komplikasyonlardır. Fakat hastanın tanı ve tedavi sürecinde korkmasına ve daha çok yorulmasına neden olmaktadır. Ankara’daki kliniğimizde, Prof. Dr. Murat Bozkurt’un deneyimine güvenebilir ve sorunsuz bir şekilde artroskopi sürecini atlatabilirsiniz.

Kalça Artroskopisinden Sonra İyileşme Süreci

Kalça artroskopisinden sonra iyileşme süreci kişiden kişiye değişebilir. Genç hastalarda iyileşme süreci genelde 1 ay gibi kısa bir sürede gerçekleşir. Fakat yaşlı hastalarımız için vücudun kendini toparlaması daha uzun zaman alabilir. Kalça antroskopisinden sonra koltuk değneği vb. yardımcılarla yürünebilir. Hastanın tamamen günlük yaşamına dönmesi için ise yaklaşık 2 – 4 hafta dinlenme gerekmektedir.

Ankara Kalça Artroskopisi

Artroskopinin hangi amaçla yapıldığı ve operasyon sırasında hangi işlemlerin uygulandığı kalça artroskopisini etkiler. Ankara kalça artroskopisi için bizimle iletişime geçebilir ve ortopedi alanında yaşadığınız tüm sorunlar için randevu alabilirsiniz.