Kıkırdak Nakli Ankara

Kıkırdak, ağır yüklerin kaldırılması ve eklemlerin acısız hareket edebilmesi için hayati öneme sahip dokulardan biridir. İyileşmesi ve kendini yenilemesi zor olduğu için kıkırdak tedavileri de bazen zor olabilmektedir. Bu nedenle, günümüzde, kıkırdak tedavisi üzerine yapılan çalışmalar son hız devam etmektedir. Bulunan bu yeni tedavi yöntemlerinden biri de kıkırdak naklidir. Hastanın kendi dokuları ile yapıldığı için tamamen zararsız bir uygulama olan kıkırdak naklinde, başarılı sonuçlar elde edilmektedir. Genç bireylerde yaşanan kıkırdak zedelenmeleri kimi zaman yıkıcı sonuçlara neden olabilir. Buna sporcuların kariyerinin sonlanmasını örnek verebiliriz. Kıkırdak nakli, eklemlerde meydana gelen hasarın tamamen tedavi edilmesini sağladığı için kıkırdak tedavisinde umut verici yöntemlerden biridir.

Ankara’da kıkırdak tedavisi fiyatları ve uygulamaları hakkında bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz. Prof. Dr. Murat Bozkurt, artroskopi ve cerrahi alanındaki uzmanlığı ile tedavi sürecini kolayca tamamlamanıza yardımcı olacaktır.

Kıkırdak Yaralanmaları Neden Olur?

Kıkırdak dokusu, eklemleri koruyan oldukça dayanıklı yapılar olmasına rağmen zamanla aşınır. Yıpranan kıkırdak dokusu ile birlikte eklem yerlerinde ağrılar ve acı hissi meydana gelir. Genç yaşlarda oluşan kıkırdak yaralanmalarında ise ağır darbe ve travmalar etkilidir. Sporcularda, ani hareketler ve düşmeler nedeniyle sıkça görülen kıkırdak zedelenmeleri, kazalara bağlı olarak da oluşabilir.

Kıkırdak Nasıl Tedavi Edilir?

Kıkırdak, tedavisi zor olan yapılardan biridir. Kendini yenileyen ve çabuk iyileşen özellikte olmadığı için mutlaka cerrahi işlemle tedavi edilmesi gerekmektedir. Fizik tedavi ve dinlenme, hafif vakalarda olumlu sonuçlar verse de her hasta için uygun olmayabilir. Bu nedenle orta – ağır vakalarda cerrahi işlemden alınan sonuçları vermeyebilir. Artroplasti ile tanısı yapılan hasarın tedavisi için ise günümüzde en etkili işlemlerden birisi kıkırdak naklidir. Ortopedi ve travmatoloji alanındaki yeni tedavilerden biri olan kıkırdak nakli, hastanın kendi kıkırdak dokusundan alınan parçalar ile yapılabilmektedir.

Kıkırdak Nakli Nedir?

Kıkırdak nakli, hastanın kendi kıkırdak dokusundan alınan parçaların yeniden deri altına yerleştirilmesi prensibine dayanır. Birinci nesil kıkırdak nakli ve ikinci nesil kıkırdak nakli olarak ikiye ayrılmaktadır. En iyi sonuçların, en kısa sürede alınabilmesi için kıkırdak nakline yönelik çalışmalar hâlâ tüm hızıyla devam etmektedir. Bu zamana kadar alınan başarılı sonuçlar, kıkırdak naklinin geleceğin tedavi yöntemlerinden biri olacağını göstermektedir.

Kıkırdak naklinde, eklemlerin yük taşımayan bölgelerinden alınan sağlıklı kıkırdak dokuları, laboratuvar ortamında işlenir. Hücrelerin çoğaltılması ile istenen büyüklükte ve çapta yeni kıkırdak dokuları üretilir. Birkaç hafta süren bu işlemin sonunda elde edilen sağlıklı kıkırdak dokuları, cerrahi işlem ile hasarlı bölgeye nakledilir.

Birinci Nesil Kıkırdak Nakli Nedir?

Birinci nesil kıkırdak nakli, laboratuvar ortamında üretilen sağlıklı kıkırdak dokularının hasarlı bölgeye enjekte edilmesi ile yapılır. Hasarlı ekleme dikilen ince bir zar dokusunun altına sağlıklı kıkırdak dokularının enjekte edilmesi, bölgedeki dokuların yenilenmesini sağlamaktadır.

İkinci Nesil Kıkırdak Nakli Nedir?

Kıkırdak naklinden başarılı sonuçlar alındıkça bu alanda yapılan araştırmalar da hız kazanmıştır. Son yıllarda keşfedilen yeni bir teknikle, kıkırdak naklinden daha etkin sonuçlar alınabilmektedir. İkinci nesil kıkırdak nakli olarak adlandırdığımız bu uygulamada; sağlıklı kıkırdak hücreleri matriks adı verilen bir doku içerisinde üretilmektedir. Bu doku, hasarlı bölgeye yapıştırılarak kıkırdak tedavisi yapılmaktadır.

Kıkırdak Nakli Kim Tarafından Yapılır?

Kıkırdak nakli, özellikle cerrahi alanında uzmanlık isteyen bir uygulamadır. Naklin en az yan etki ile gerçekleşmesi için mutlaka kıkırdak yapısı, hasarları ve cerrahisi konusunda uzman bir doktor tarafından yapılmalıdır. Aynı zamanda bölgenin doğru sterilize edilmesi ve işlemin temiz bir ortamda yapılması gerekmektedir. Açık ameliyatla yapılan bir işlem olduğu için enfeksiyon riski yüksektir.

Prof. Dr. Murat Bozkurt’un kıkırdak yapıları hakkındaki deneyimlerini “hakkımızda” sayfamızdan inceleyebilirsiniz. Prof. Dr. Murat Bozkurt, aldığı eğitim ve deneyimi ile kıkırdak nakli ameliyatlarının sorunsuz bir şekilde tamamlanmasını sağlamaktadır.

Ankara Kıkırdak Nakli

Kıkırdak nakli, bölgedeki hasarın boyutuna ve yapılan işlemin detaylarına göre değişmektedir. Eğer kıkırdak nakli yaptırmayı düşünüyorsanız Ankara’daki kliniğimizle iletişime geçerek Ankara kıkırdak nakli hakkında bilgi alabilirsiniz.