Dar Kanal Tedavisi

Dar Kanal Tedavisi Ankara

Omurgada meydana gelen deformasyonların tedavisinde kullanılan yöntemlerden biri de dar kanal tedavisidir. Omurgalar, üst üste binerek bir tünel görünümü oluşturur. Bu yapı; omurga kanalı olarak adlandırılmaktadır. Zamanla, omurganın yıpranması ve bazı bölgelerde kalınlaşması dar kanal problemlerine yol açabilmektedir. Bu sorunu ortadan kaldırmak için yapılan dar kanal tedavisi, omurganın sağlıklı yapısına kavuşmasına yardımcı olur. Dar kanalda meydana gelen sorunlar, şiddetli ağrılara ve hareket kısıtlamalarına neden olabilir. Tedavi edilmediğinde şikâyetler artarak hastanın yaşam kalitesini ciddi şekilde etkileyebilir. Dar kanalda yaşanan sorunlar, bel fıtığı ile karıştırılabilir. Bu nedenle uzman bir hekimin tanı ve tedavisi önemlidir. Dar kanal tedavisi, Ankara’daki kliniğimizde, Prof. Dr. Murat Bozkurt’un uzman gözlemleri ile yapılmaktadır.

Dar Kanal Problemleri Nelerdir?

Omurganın sağlıklı yapıda olması için omurga tünelinin belirli bir çapta olması gerekmektedir. Bu kanalın çapındaki değişmeler, omurga sağlığını olumsuz etkileyerek ağrılara neden olabilir. Zamanla omurganın etrafındaki doku, disk ve bağlarda meydana gelen kalınlaşmalar, omurga kanalının bazı bölgelerde daralmasına neden olur. Bu probleme; dar kanal hastalığı adı verilmektedir. Dar kanal hastalığı, genellikle orta yaş ve üzeri bireylerde görülen bir rahatsızlıktır. En sık görüldüğü bölgeler ise bel bölgesinde L2 – L5 omurları arası; boyunda ise C4 – C7 omurları arasıdır.

Dar Kanal Hastalığı Neden Olur?

Dar kanal hastalığını teşhis ederken hasta öyküsünün dikkatlice dinlenmesi hayati önem taşır. Çünkü dar kanal hastalığı birçok farklı faktörün birleşimi ile ortaya çıkabilir. Özellikle bel ve boyun fıtığı ile karıştırıldığı için yanlış tedaviler uygulanabilir. Dar kanal hastalığına neden olan temel etken; disk, bağlar, kemik yapısı ya da bu bölgede bulunan sinirlerin normalden fazla genişlemesidir. Omurga kırıkları, kemik erimesi, kireçlenme, tümör ve sırt bölgesindeki bağ dokuların çökmesi dar kanal hastalığına neden olabilir.

Dar Kanal Hastalığının Belirtileri Nelerdir?

Dar kanal hastalığı, omurgada daralmanın oluştuğu bölgede hissedilen ağrı ile kendini belli eder. Bu ağrı yayılmacı bir ağrıdır. Boyun omurgalarındaki daralmanın etkisi kola; bel bölgesindeki daralmanın etkisi ise bacaklara vurabilir. Eğer hastada kireçlenme problemi varsa dar kanal hastalığı kireçlenmenin etkisinin de daha fazla hissedilmesine neden olacaktır.

Şiddetli ağrı ile birlikte hareket kısıtlanmaları da dar kanal hastalığının belirtilerinden biridir. Dar kanal hastalığı olan kişi, çok daha çabuk yorulur. Yürüme hızı düşer ve hareketsiz kalmayı tercih edebilir.

Dar Kanal Hastalığı Tanısı Nasıl Konur?

Dar kanal hastalığında kesin tanı birçok ortopedik problemde olduğu gibi röntgen, manyetik rezonans ve bilgisayarlı tomografi gibi görüntüleme teknikleri ile konulabilir.

Dar Kanal Hastalığının Tedavisi Nedir?

Dar kanal hastalığının tedavisinde ilk başvurulan yöntem ilaç tedavisidir. İlaçların etkisini gösterebilmesi için kilo kontrolü de gerekmektedir. Aşırı kilolu hastalarda, omurgaya yapılan baskı dar kanal hastalığının şikâyetlerini artırabilmektedir. Ayrıca fizik tedavi, düzenli egzersiz ve lokal enjeksiyonlar da dar kanal hastalığında kullanılan diğer tedavi yöntemleridir. Eğer omurga kanalının çapı aşırı daraldıysa ameliyatsız tedavi yöntemleri yetersiz kalabilir. Bu durumda, çeşitli vidalar ve tıbbi aparatlarla daralmanın durdurulması ve omurganın sağlıklı yapısına kavuşması sağlanabilir.

Ankara Dar Kanal Hastalığı Tedavisi

Dar kanal hastalığı tedavisi, erken teşhisle önlenebilen bir rahatsızlıktır. Ortopedide erken teşhis de ağrıların dikkate alınması ile mümkündür. Basit bir sırt ağrısı, çoğu zaman ciddi ortopedik sorunların habercisi olabilir. Bu nedenle omurga ağrısı hissettiğiniz an, bulunduğunuz ildeki uzman bir ortopediste danışmanız tavsiye edilmektedir. Ankara’da, dar kanal tanı ve tedavisi için güvenilir adreslerden biri de kliniğimizdir. Eğer siz de Ankara’da dar kanal tedavisi olmak ve ortopedik rahatsızlıklar hakkında detaylı bilgi almak isterseniz kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.