Kifoz Tedavisi

Kifoz Tedavisi Ankara

Kifoz yani kamburluk, sırt bölgesindeki kemiklerin anormal şekilde öne eğilmesinden oluşan bir rahatsızlıktır. Kişinin sürekli öne doğru eğilmiş bir şekilde durmasına ve boynun öne doğru eğilmesine neden olur. Bu nedenle boyun, sırt ve bel bölgesinde ağrılara yol açabilir. Eğer kifoz çok ilerlerse, hastada nefes darlığı şikayeti de oluşabilir. Nefes darlığı ve vücudun kasılmış pozisyonundan dolayı kifoz hastaları daha çabuk yorulurlar. Bu durum, kişinin günlük yaşam kalitesini düşürdüğü gibi estetik kaygılara da yol açabilir. Kamburluk, özgüvensiz ve içe kapanık bir ilk izlenim bırakabilir. Bu sorunları aşabilmek için düzenli takip, egzersiz, korse ve cerrahi gibi farklı kifoz tedavileri uygulanabilir. Erken teşhisle daha etkin sonuçlar alınan bu tedaviler hakkında detaylı bilgi almak için Ankara’daki kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.

Kifoz Nedir?

Kamburluk, halk arasında da en çok bilinen ortopedik rahatsızlıklardan biridir. İnsan anatomisinde, boyun ve bel lordozu arasında kalan geniş kısma “torakal kifozu” adı verilmektedir. Normal bir omurga yapısında kifoz, 20 ile 55 derece arasında, doğal bir eğime sahiptir. Kamburluk söz konusu olduğunda ise eğim 75 dereceyi bulabilir ve rahatsızlık vermeye başlar. Genelde idiopatik yani sebebi bilinmeyen bir rahatsızlıktır. Doğumsal kaynaklı olmayan, idiopatik kifozların çoğu, çocukluk döneminde edinilen duruş bozukluklarına dayanır.

Kifoz (Kamburluk) Nedenleri Nelerdir?

Kifoz; yapısal özellikler, doğum, yaşam tarzı ve ilerleyen yaşla birlikte gelişen bazı rahatsızlıklar nedeniyle ortaya çıkabilir. En sık karşılaştığımız kifoz türü ise “scheuermann kifozu” olarak adlandırdığımız nedeni bilinmeyen kifozlardır. Bu kifoz türü genelde çocukluk dönemi sonrasında ortaya çıkar.

Bunun dışında tıpkı skolyozdaki gibi doğumsal nedenlerle de kamburluk oluşabilir. Annenin sağlığından ya da gelişme sürecinden kaynaklanan omurga sorunlarından biri de kamburluktur. Bebek henüz anne karnındayken omurga gelişiminde sorunlar oluşmaya başlayabilir.

Bebeklik ve yetişkinlik döneminde kambur olmayan birinin de zamanla kamburlaşması mümkündür. Özellikle kadınlarda, kemik erimesine bağlı olarak kifoz oluşabilir. Omurgadaki mikro kırıklar, duruş bozuklukları, romatizma uygun olmayan çalışma şekli ve kireçlenmelerinde de kamburluğa neden olduğu bilinmektedir.

Kifoz Tedavisi Nasıl Olur?

Kifoz tedavisi; gözlem, egzersiz korse ve cerrahi ile mümkün olan bir hastalıktır. Kamburluğun başlangıç evrelerinde ilk tercih edilen yöntem gözlemdir. Kamburluğun ilerleyişi 6 aylık periyodlarla takip edilir. Eğer ortopedi uzmanı, omurga eğriliğinin hızlı bir şekilde arttığını gözlemlerse bu gidişatı engellemek için egzersiz ve korse tedavisine geçmeyi tavsiye edebilir.

Korse tedavisi ise genelde genç yaşlarda, orta seviyede gözlenen kamburluk vakalarında tercih edilen bir tedavi yöntemidir. Kemikler gelişim sürecini yeni tamamladığı için oluşan deformasyon hafif baskı ile engellenebilir. Eğer kişi korsenin görünümü nedeniyle bu tedaviyi istemezse düzenli egzersiz ve spor tavsiye edilmektedir. Sırt, kol ve bel kaslarının güçlendirilmesi, kamburluk problemini büyük oranda ortadan kaldırır.

Kamburluk probleminde en son tercih edilen fakat en etkili olan tedavi ise ameliyattır. Omurga eğriliğinin 75 derecenin üzerinde olduğu hastalarda cerrahi müdahale şarttır. Bu seviyedeki eğrilik kişinin dış görünüşünü olumsuz etkilediği gibi şiddetli ağrılara da neden olmaktadır.

Kamburluk Tedavisini Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Peki kamburluk tedavilerinden hangisi sizin için uygun? Kamburluğu önlemek için ameliyat şart mı?

Kifoz tedavisinde ilk dikkate aldığımız faktör; eğriliğin şiddetidir. Eğer eğrilik 75 derecenin üzerindeyse bu hastanın yaşam kalitesini ciddi şekilde etkileyen bir durumdur. Bununla birlikte hastanın yaşı, kemik yaşı, kamburluğun seviyesi ve ilerleme hızı ise kamburluk tedavisini belirlerken dikkate aldığımız diğer kriterlerdir.

Ankara Kamburluk Tedavisi

Kamburluk tedavisi, doğru uygulandığında etkin sonuçlar verir. Fakat bu noktada sizi doğru yönlendirecek ve size uygun tedaviyi belirleyecek bir uzmana danışmanız önemlidir. Kliniğimiz, Ankara’da kamburluk tedavisinde güvenilir adreslerden biridir. Eğer siz de günlük hayatınızı olumsuz etkileyen kamburluk probleminden kurtulmak istiyorsanız Prof. Dr. Murat Bozkurt’un muayenehanesi ile iletişime geçebilirsiniz.