Bel Ağrısı Tedavisi

Bel Ağrısı Tedavisi Ankara

Bel ağrısı, ortopedi ve travmatoloji alanında en sık karşılaştığımız problemlerden biridir. Genellikle orta yaş ve üzeri bireylerde ortaya çıkmasına rağmen aktif spor hayatı olan ve beden gücüyle çalışan kişiler de bel ağrısı şikâyeti olabilmektedir. Bel ağrısı, tedavi edilmediğinde günlük hayatı olumsuz etkileyen, rahatsız edici bir hâl alabilir. Bel ağrısı tedavisinde ağrının kalça ve bacaklara doğru yayılıp yayılmadığı, hangi durumlarda artıp azaldığı ve sıklığı dikkate alınır. Özel egzersizler, fizik tedavi, istirahat ve ameliyat gibi farklı yöntemler bel ağrısına çözüm olabilmektedir. Yazımızda, bel ağrısının nedenleri ve tedavisi hakkında bilgilere yer vereceğiz. Bu bilgiler, hissettiğiniz ağrıyı tanımlamada size yardımcı olsa da esas tanı ancak uzman bir ortopedist tarafından konulabilir. Eğer Ankara’da, bel ağrısı için uzman bir doktor arıyorsanız Prof. Dr. Murat Bozkurt ile iletişime geçebilirsiniz.

Bel Ağrısı Neden Olur?

Kadın – erkek, yaşlı – çocuk fark etmeksizin, toplumun büyük bir kısmında, bel ağrısı şikâyeti yaygın olarak görülmektedir. Bu şikâyetin sıklığının artması ve bel ağrısının günlük yaşamı olumsuz etkilemesiyle birlikte “Bel ağrısı neden olur?” sorusuna yanıt aramaya başlanır. Bel ağrısı, her hastada farklı nedenlere bağlı olarak gerçekleşebilir. Kalıtsal özellikler, yaşam tarzı ve farklı hastalıklar bel ağrısına neden olabilir. Bel ağrısı tanı ve tedavisinde en sık karşılaştığımız fiziksel etkenler:

• Aşırı kilo sonucunda bel bölgesindeki disk, bağ ve dokuların baskı altında kalması
    • Belin aşırı yük ve yanlış hareketler nedeniyle zorlanması
    • Bel bölgesinde sinir kökü basıları ve disk kaymaları
    • Dar kanal hastalığı (Bel bölgesinde omurga kanalının daralması)
    • Bel fıtığı
    • Gebelik
    • Belde kireçlenme (Faset sendromu)
    • Yanlış ayakkabı seçiminden ve aşırı spordan kaynaklanan bel dokusu hasarlarıdır.
    • Uzun süreli ve yanlış pozisyonlarda çalışma.

Belin Tek Tarafında Ağrı Neden Olur?

Bel ağrısı, her hastalıkta farklı şekilde kendini gösterir. Bu nedenle tanı aşamasında hasta öyküsünün iyice dinlenmesi gerekir. Görüntüleme yöntemleri tanının kesinleşmesine yardımcı olsa da esas belirleyici çoğu zaman hasta öyküsüdür ve detaylı doktor muayenesidir. Belin tek tarafında görülen ağrılar belde kireçlenmenin göstergesi olabilir. Aynı zamanda skolyoz gibi omurganın tek tarafa daha fazla baskı yaptığı rahatsızlıklarda da belin tek tarafında şiddetli ağrı görülebilir. Doğru tanı için yaşadığınız ağrıyı doktorunuza doğru tanımlamalı ve hiçbir detayı önemsiz görmemelisiniz.

Yürürken Belde Ağrı Neden Olur?

Bel ağrısının ne zaman olduğu da tanı sürecinde önemlidir. Belde kireçlenme durumunda bel ağrısı, genelde hareketsiz kaldıkça artar. Yürürken hissedilen ağrı ise bel fıtığı ile karakterize olan bir ağrıdır. Fakat yine de kesin tanı ve tedavi için görüntüleme yöntemleri ile teşhisin doğrulanması gerekmektedir.

Bel Ağrısı Nasıl Tedavi Edilir?

Bel ağrısı tedavisi, teşhis edilen hastalığın türüne ve şiddetine göre değişir. Genelde ilk tercih egzersiz ve fizik tedaviden yana olur. Hareketsiz yaşam tarzı, özellikle 35 – 50 yaş arası bireylerde, birçok ortopedik sorunun kaynağıdır. Bu durumu ortadan kaldırmak için düzenli spor ve sağlıklı beslenme rutinlerinin yer aldığı bir yaşam tarzına geçilebilir. Ofis çalışanları otururken yapılabilecek, günlük, basit bel ve sırt germe hareketlerinden faydalanabilirler.

Bunun yanında sıcak ve soğuk kompres de ağrı anındaki şikâyetleriz azalmasında etkilidir. Beldeki hasarın doğumsal nedenlerle ya da kazalar sonucu meydana geldiği durumlarda ise cerrahi yöntemlere başvurulabilir. Günümüzde, bel sorunlarında kapalı ameliyat tekniği kullanımı artmış ve cerrahi ile tedavi süreci de oldukça kolaylaşmıştır.

Bel Ağrısı Tedavisinde Kullanılan Egzersizler Nasıl Olmalıdır?

Bel ağrısı tedavisinde kullanılan her egzersiz öncelikle hastanın yaşı, cinsiyeti, yaşam biçimi ve kemik yaşı doğrultusunda değerlendirilir ve kişiye özel olmalıdır. Her hastanın her egzersiz hareketini mükemmel şekilde yapması beklenemez. Bu nedenle evde yapacağınız egzersizlerden önce ortopedi uzmanına danışmanız, iskelet sağlığınız açısından faydalı olacaktır. Bununla birlikte bel ağrısı tedavisine en çok kullanılan egzersiz hareketleri aşağıdaki gibidir:

Ankara Bel Ağrısı Tedavisi

Ankara’da, bel ağrısı tedavisi ile ilgili danışmak istedikleriniz ve sorularınız için dilediğiniz zaman kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.