Menisküs Cerrahisi

Menisküs Tedavisi Ankara

Dizlerde koruyucu ve destekleyici rol oynayan menisküs sağlıklı eklemlerin olmazsa olmazıdır. Geçmişte önemsiz kıkırdak dokuları olarak görülen hatta bazı ameliyatlarda gereksiz görüldüğü için çıkarılan menisküsün önemi bugün daha iyi anlaşılmaktadır. Menisküste görülen hasarlar, birçok sporcunun spor kariyerini noktalamasına; yaşlı bireylerde ise hareket engellerine yol açmaktadır. Öneminin anlaşılmasıyla birlikte menisküs hasarlarına yönelik geliştirilen tedavi yöntemleri de çeşitlenmiştir. Yazımızda, “Menisküs nedir?”, “Menisküs yırtıkları nasıl tedavi edilir?” gibi sık sorulan sorulara yanıt vereceğiz. Prof. Dr. Murat Bozkurt’un da en modern menisküs tedavi yöntemleri arasında saydığı “menisküs nakli”ni ele alacağız.

Ankara’da, menisküs yırtıkları ve tedavisi ile ilgili danışmak istediğiniz her şey için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz. Ankara’daki kliniğimizde menisküsün tanı ve tedavisine dair tüm işlemler yapılmaktadır.

Menisküs Nedir?

Menisküs, her iki dizin de iç ve dış bölgesinde bulunan C şeklindeki kıkırdak dokulardır. Dizdeki ana kemiklerden olan uyluk (femur) ve bacak (tibia) kemikleri arasında bulunan menisküs, bu bölgede güçlendirici görevi görür. Dizlerin ağır yüklere karşı direncinin korunmasını sağlar ve eklemlerde yastık görevini görürler.

Menisküs Yırtığı Nedir?

Menisküs yırtığı; menisküsün zedelenmesi ve işlevini yerine getirememesi durumudur.

“Sporcu hastalığı” olarak da bilinir. Sporcu hastalığı olarak anılmasına rağmen hem gençlerde hem de yaşlılarda görülebilen bir rahatsızlıktır.

Menisküs Yırtığı Neden Olur?

Menisküs yırtığının temel sebebi dizlerde oluşan aşırı baskı ve travmalardır. Gençlerde menisküs yırtığı spor ya da kaza gibi nedenlerle oluşur. Yaşlılarda ise hafif bir yürüyüş, eğilip kalkma, merdiven çıkma gibi gündelik hareketler bile menisküs yırtıklarına yol açabilir. Menisküs yaşlanmayla birlikte yıpranır ve daha hassas hâle gelir. Bu da menisküs yırtılmasına olan eğilimi artırmaktadır.

Özellikle futbol ve basketbol gibi ani manevra gerektiren sporlarda menisküs yırtığı sık görülen yaralanma türlerindendir. Menisküs tam anlamıyla tedavi edilmediğinde spora engel olan bir rahatsızlıktır. Bu nedenle birçok sporcunun erken dönemde sporu bırakması söz konusu olabilmektedir. Günümüzde geliştirilen menisküs nakli ve artroskopi gibi uygulamalar sayesinde menisküsün tedavisi etkin bir şekilde yapılabilmektedir. Bu durum sporcular için de sevindiricidir.

Menisküs Yırtığı Kendi Kendine Geçer mi?

Menisküs kıkırdak yapıda olduğu için kendi kendine yenilenmesi ve iyileşmesi söz konusu olmayan bir yapıdır. Bu nedenle menisküs yırtığının mutlaka cerrahi işlemle tedavi edilmesi gerekmektedir.

Menisküs Yırtığı Nasıl Tedavi Edilir?

Menisküs yırtığının tedavisinde kullanılan en eski yöntem cerrahi yöntemdir. Hafif menisküs yırtıklarında soğuk kompress ve fizik tedavi tavsiye edilebilir. Fakat daha ciddi vakalarda muhakkak uzman kontrolünde tedavi gerekmektedir. Geçmişte en etkili tedavi olarak görülen cerrahi işlemlerin yerini bugün yeni menisküs tedavileri almıştır. Artroskopi ve menisküs nakli, günümüzde en etkili sonuçları veren menisküs tedavi yöntemlerindendir.

Artroskopi Nedir?

Artroskopi, günümüzde en sık kullanılan menisküs tedavi yöntemlerinden biridir. Kapalı menisküs ameliyatı olarak da bilinen bu işlem, eklem bölgesine atılan ince bir kesiden yapılan cerrahi işlemi ifade eder. Ucunda kamera olan cihazlarla bölgede hem tanı hem de tedavi yapılabilmektedir. İşlem yaklaşık 30 – 45 dakika sürer ve hasta ertesi gün taburcu edilir. Tam olarak iyileşmenin olması ise birkaç ayı bulabilir.

Menisküs Nakli Nedir?

Menisküs tedavisinde uygulanan yeni yöntemlerden biri olan menisküs naklinde sağlıklı menisküs yapısı, hasarlı bölgedeki menisküs ile değiştirilir. Kadavralardan alınan sağlıklı menisküs parçaları gerekli kontrollerden ve laboratuvar testlerinden geçirilir. Tamamen sterilize edildikten sonra ise cerrahi işlemle hasarlı bölgeye nakledilir. Yeni uygulanan bir tedavi yöntemi olmasına rağmen şimdiye kadar alınan sonuçlar gayet olumludur.

Menisküs Tedavisinden Sonra Yeniden Spor Yapılabilir mi?

Menisküs tedavisinden sonra yeniden spor yapmak mümkündür. Menisküs tedavisinden sonra doktorunuzun tavsiye ve yönlendirmelerini eksiksiz yerine getirdiğiniz sürece menisküs tedavisi spora engel bir işlem değildir.

Ankara Menisküs Tedavisi

Menisküs tedavisi Ankara ’da birçok klinikte yapılmaktadır. Ankara ’daki kliniğimizde de farklı tekniklerle yapılan menisküs tedavisi, Prof. Dr. Murat Bozkurt’un uzmanlık alanlarından biridir. Ankara menisküs tedavisi fiyatları 2024 için kliniğimizle iletişime geçebillir ve randevunuzu alabilirsiniz.