Ayak Bileği Kıkırdak Tedavisi

Ayak Bileği Kıkırdak Tedavisi Ankara

Kıkırdak yaralanmaları, farklı eklemlerde görülebilen ve günlük hayatı olumsuz etkileyen rahatsızlıklardır. Şiddetli ağrı ve şişlik ile kendini belli eden kıkırdak yaralanmalarının en çok görüldüğü bölgelerden biri de ayak bileğidir. Bilek burkulması ile benzer belirtiler gösterdiği için kişi tarafından hemen anlaşılmayabilir. Bu nedenle çarpma, düşme ve ağır darbelerden sonra, ayakta ağrı ve şişlik devam ederse en kısa sürede uzman bir doktora başvurmak en iyisidir. Günümüzde ayak bileği kıkırdağında meydana gelen sorunlar, kolay cerrahi işlemlerle tedavi edilebilmektedir. Ayak bileği kıkırdağı ve vücuttaki tüm eklem sistemleri hakkında bilgi almak ve şikâyetlerinizi danışmak için Ankara’daki kliniğimizi arayabilirsiniz. Prof. Dr. Murat Bozkurt, ayak bileği kıkırdak tedavisi konusundaki uzmanlığı ve deneyimi ile size yardımcı olacaktır.

Ayak Bileği Kıkırdak Yaralanma Nedir?

Ayak bileklerine aşırı yük binmesi, yanlış adım basma, ağırlığın ayaklar arasında dengesiz dağılması ve kaza gibi olaylar ayak bileğindeki kıkırdak dokusuna zarar verebilir. Bu bölgedeki kıkırdak dokusunun hasar görmesi, şiddetli ağrılara yol açarak hastanın yaşam kalitesini düşürür. Eğer şikâyetlere bilekte hareket kısıtlanması da eklenirse hissedilen rahatsızlık, günlük işleri engelleyecek boyuta gelebilir.

Ayak Bileği Kıkırdak Yaralanmasında Tanı Süreci

Ayak bileği kıkırdak yaralanmalarında öncelikle doktorunuz tarafından fiziksel muayene yapılır. Kesin tanıda radyolojik görüntüleme yöntemlerinin önemi büyüktür. Fiziksel muayene ve hasta öyküsü, kıkırdak dokusunun hasar gördüğüne işaret etse de yaralanmanın hangi bölgede ve ne ölçüde olduğunun anlaşılması için radyolojik test sonuçlarından faydalanılır. Bilgisayarlı tomografi (BT) ve manyetik rezonans görüntüleme (MRG) ayak bileği kıkırdak yaralanmalarının tanısında en çok kullanılan yöntemlerden biridir.

Ayak Bileği Kıkırdak Yaralanması Nasıl Tedavi Edilir?

Ayak bileği kıkırdak yaralanması cerrahi ve cerrahi olmayan yöntemlerle tedavi edilebilir. Radyolojik görüntüleme yöntemlerinden elde edilen sonuçlara göre ayak bileğindeki hasarın derecesi tespit edilir. Bu doğrultuda, hasta öyküsüne uygun tedavi süreci başlatılır. Eğer kıkırdak dokudaki hasar azsa ve hafif bir zedelenme söz konusuysa bandaj ve sabitleyici aparatlarla kıkırdak dokusunun yenilenmesi beklenebilir. Fakat yaralanmanın ağır olduğu vakalarda cerrahi işlem gerekebilir. Ayak bileği kıkırdak yaralanmaları, günümüzde artroskopik yani kapalı ameliyat tekniği ile yapılmakta ve iyileşme süreci çok daha rahat olmaktadır.

Artroskopi ile Ayak Bileği Kıkırdak Tedavisi

Artroskopi, günümüzde ortopedik rahatsızlıkların birçoğunda kullanılan ve açık ameliyatların yerini alan bir operasyondur. İşlem sırasında artroskop adı verilen, yüksek çözünürlüklü ve mikro boyutlardaki kamera kullanılır. Bu kamera, deriye atılan ince bir kesiden cilt altındaki dokulara gönderilir. Böylece hem dokulardaki sorunun ne olduğu tespit edilebilir hem de tedavi yapılabilir.

Artroskopi ile Ayak Bileği Kıkırdak Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Açık ameliyatlarda, hasarlı bölgeye ulaşmak için derin kesikler atmak gerekir. Bu kesikler, ameliyat sonrasında bölgeyi enfeksiyona açık hâle getirir. Artroskopi ise sadece bir veya iki delikle yapılan bir işlemdir. Bu nedenle operasyondan sonra oluşan enfeksiyon riski daha azdır.

Kıkırdak lezyonlarında etkili sonuçlar veren, güvenilir bir işlemdir.

Hasta, açık ameliyata kıyasla daha çabuk günlük yaşamına dönebilir ve ameliyat izi kalmaz.

Artroskopiden sonra kısa sürede fizik tedaviye başlanabilir. Hasta, spor gibi hareket gerektiren faaliyetlere daha hızlı başlayabilir. Bu da hastanın yaşam kalitesini yükseltir ve eklemlerin daha çabuk iyileşmesine yardımcı olur.

Ayak Bileği Kıkırdak Tedavisinde İyileşme Süresi Nedir?

Eğer ayak bileği kıkırdak tedavisi artroskopi ile yapıldıysa işlemden birkaç gün sonra günlük hayata dönülebilir. Tabii ki operasyon nedeniyle bazı kısıtlamalar olacaktır. Örneğin; 4 – 6 hafta arasında araba kullanımı, aktif spor yapılması ve ayak bileğine aşırı yük bindirilmesi tavsiye edilmez.

Kıkırdak dokusu, yaklaşık 4 – 6 hafta sonra tamamen iyileşmeye başlar. 6. aydan itibaren ise operasyonun en iyi sonuçları gözlenir. Eklemdeki ağrılar neredeyse yok olur ve aktif spor faaliyetlerine dönülebilir.

Ankara Ayak Bileği Kıkırdak Tedavisi

Ayak bileği kıkırdak yaralanması, ilk anda hastalar tarafından “burkulma” olarak tanımlanabilir. Belirtileri burkulmaya benzese de tedavi yönteminde özel farklı tekniklere başvurulabilir. Bu nedenle ayak bileği kıkırdak yaralanmalarının teşhisinde uzman bir ortopedistin muayenesi önemlidir. Prof. Dr. Murat Bozkurt, Ankara ayak bileği kıkırdak yaralanmalarının tanı ve tedavisini yapmaktadır.