Ayak Bileği Artroskopisi

Ayak Bileği Artroskopisi Ankara

Günümüzde, ortopedi ve travmatoloji alanına giren birçok sorun kapalı ameliyat ile tedavi edilebilmektedir. “Kapalı ameliyat” tekniği olarak da bilinen artroskopi vücudun neredeyse tüm eklem bölgelerine uygulanabilen, etkin bir tedavi yöntemidir. Ayak bileğindeki sorunların hem tanı hem de tedavisinin yapıldığı işlem sırasında yalnızca küçük birkaç kesiden işlem yapılır. Bu nedenle açık ameliyat tekniğine göre çok daha kolay ve risksiz bir işlemdir. Hasta ve doktor için çok daha kolay olan artroskopi, ayak bileğinde burkulmadan, sinovit temizliğine kadar birçok sorunun tedavisinde uygulanabilmektedir. Ayak bileği artroskopisi hakkında detaylı bilgi almak ve Ankara’da, Prof. Dr. Murat Bozkurt’tan randevu almak için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.

Ayak Bileği Artroskopisi Nedir?

Ayak bileği ameliyatlarında kapalı yöntem olarak bilinen artroskopi, artroskop adı verilen optik kameralarla yapılan işlemdir. Mikro boyutlarda, yüksek çözünürlüğe sahip artroskop adı verilen kamera, ayak bileğine atılan ince kesilerden eklem bölgesine gönderilir. Bu işlem, eklem bölgesindeki sorunun detaylı olarak incelenmesine ve kesin tanı konulmasına yardımcı olur. Ameliyat sırasında, eklem bölgesine atılan diğer ince kesiden ise tedavi yapılabilir. Aynı anda hem tanı hem de tedavi yapılmasına olanak sağlayan bir işlem olduğu için pratik ve etkili bir uygulamadır. Günümüzde,ortopedi alanındaki – protez yerleştirme işlemi dışında- neredeyse her ameliyat artroskopi yöntemi ile yapılabilmektedir.

Ayak Bileği Artroskopisinin Avantajları Nelerdir?

Ayak bileği artroskopisinin kuşkusuz en büyük avantajı iyileşme ve fizik tedaviye geçiş sürecinin çok daha hızlı olmasıdır.

Açık ameliyatlardan sonra enfeksiyon riskine çok dikkat etmek gerekir. Ameliyat kesilerinin iyileşmesi uzun sürdüğü için enfeksiyon riski yüksektir. Artroskopide ise açık ameliyatta olduğu gibi derin kesiler olmaz. Bu nedenle hem iyileşme süreci hızlıdır hem de enfeksiyon riski oldukça düşüktür.

Açık ameliyatlarda, derin kesilerin izleri ciltte kalır. Estetik kaygılar nedeniyle açık ameliyat olmak istemeyen hastalarımız için artroskopi iyi bir çözümdür. Yalnızca iki ince kesiden işlem yapıldığı için ameliyat izi kalmaz.

Ayak Bileği Artroskopisi ile Hangi Hastalıklar Tedavi Edilebilir?

Artroskopinin avantajlarından biri de neredeyse tüm ortopedik sorunlarda uygulanabilmesidir. Protez gibi işlemlerde açık ameliyatlar tercih edilebilir. Fakat bunun dışında ayak bileğinde oluşan pek çok sorunda doktorların ilk tercihi artroskopidir.

Ayak Bileği Artroskopisinde İyileşme Süreci Nasıldır?

Ayak bileği artroskopisinden sonra hasta hızlı bir şekilde taburcu edilir. Ameliyatın olduğu gün içerisinde hasta kısa yürüyüşler yapabilir. Uygulanan işlemin boyutuna ve amacına göre ayaklara yük aktarımın yavaş yavaş yapılması istenir. Operasyondan sonraki 1 hafta yürüme ve diğer hareketlere dikkat etmek gerekir. İşlemden yaklaşık 4 – 6 hafta sonra ise hasta tamamen günlük hayatına geri dönebilir. Artroskopinin en etkin sonuçları ise 6. ayla birlikte görülmeye başlar. Hastaların büyük bir çoğunluğunda ağrı şikâyeti %90 oranında azalır. Sporcular aktif spor yapmaya başlayabilirler.

Ayak Bileği Artroskopisinin Riski Var mıdır?

Her cerrahi işlemde olduğu gibi artroskopide de pıhtı ve anesteziden kaynaklanan riskler oluşabilir. Artroskopi genelde lokal anestezi ile yapılır. Fakat özel durumlarda genel anestezi de uygulanabilir. Hasta öyküsü doğru dinlenip, uygun anestezi yapıldığı sürece anesteziden oluşan risk oldukça düşüktür. Pıhtı atması ise hareketin ihmal edilmemesi, basit egzersizler, doktorunuzun önereceği ilaçlar ve emboli çorapları ile önlenebilmektedir.

Ayak Bileği Artroskopisi

Ayak bileğine artroskopi ile yapılacak müdahaleye göre artroskopi fiyatları belirlenmektedir. Bu nedenle ayak bileği artroskopisi tedavisi ve fiyatları her hastaya özel olarak belirlenir. Ankara’da ayak bileği artroskopisi fiyatları ve tedavi süreci hakkında bilgi almak için kliniğimizi arayabilirsiniz.