Donuk Omuz Sendromu

Donuk Omuz Tedavisi Ankara

Diğer adı “Adezif kapsülit” olan donuk omuz sendromu, ağrı ve omuz hareketlerinin kısıtlanması ile kendini belli eden bir hastalıktır. Genellikle 40 yaşın üzerindeki kadınlarda görülür. Cerrahi operasyona ihtiyaç duymadan da tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır. Omuzları çevreleyen kaslarda ve eklemlerde meydana geldiği bilinse de asıl nedeni tam olarak bilinmemektedir. Ankara’daki kliniğimizde donuk omuz hastalığına uygun ilaç ve yöntemlerle etkin tedavi yapılmaktadır. Ankara’da omuz ve eklem hastalıkları konusunda uzman bir doktor arıyorsanız Prof. Dr. Murat Bozkurt’tun hem yurt içinde hem de yurt dışında kazandığı deneyime güvenebilir ve kliniğimizden dilediğiniz zaman randevu alabilirsiniz.

Donuk Omuz Sendromu Nedir?

Donuk omuz sendromu, öncelikle ağrı ile başlayarak omuz hareketlerinde kısıtlama oluşturan bir rahatsızlıktır. Yangı, donma ve çözülme olmak üzere üç evrede seyreder. Bu süreçler, doktor kontrolünde uygulanan tedavilerle kontrol altına alınmaktadır. Her hastanın günlük rutini, hareket miktarı ve fiziksel özellikleri farklıdır. Bu nedenle tedavi süresi de kişiden kişiye değişebilir.

Donuk Omuz Sendromu Neden Olur?

Donuk omuz sendromu, omuz eklemini çevreleyen yapılarının fonksiyonlarının bozulması sonucunda oluşur. Tıbbi bulgular şeker hastalığının, donuk omuz oluşumunda en önemli risk faktörü olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte tiroid rahatsızlıkları, parkinson hastalığı ve daha önceden geçirilmiş felcin (inme) de donuk omuz riskini artırdığı bilinmektedir.

Donuk Omuzun Evreleri Nelerdir?

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi donuk omuz 3 farklı evrede kendini gösterir.

Yangı Evresi (1. Evre): Donuk omuz rahatsızlığının kendini göstermeye başladığı evredir. Bu evrede omuzdaki ağrı şiddetlidir. Hareket kısıtlılığı ise henüz belirtilerini göstermeye başlamamıştır. Ağrı gece uykudan uyandıracak kadar şiddetli olabilir. 1. evreden 2. evreye geçiş kişiden kişiye değişmekle birlikte 1 – 3 ay sürer.

Donma Evresi (2. Evre): Ağrının azaldığı, hareket sorunlarının başladığı evredir. Ağrı giderek azalır fakat hareket kısıtlılığı günlük hareketleri engelleyecek boyuta gelebilir.

Çözülme Evresi (3. Evre): İlk şikâyetleri takip eden 15 – 24. aylar arasında görülen aşamadır. Bu evrede ağrı da hareket kısıtlanması da yavaş yavaş azalır. Omuz hareketleri geri döner ve ağrı yalnızca ani hareketler hissedilecek kadar azalabilir. Çözülme evresinden sonra hastaların yaklaşık beşte birinde herhangi bir şikâyet kalmaz. Fakat bu süreçte hastalık günlük yaşam kalitesini düşürecek boyutlara ulaşabilir. Bu nedenle çözülme evresini beklemeden doktora gitmek önemlidir. Doktor tarafından uygulanan tedavi, hastalığın donma evresine bile geçmeden sonlanmasına yardımcı olabilir.

Donuk Omuz Tedavisi Nasıl Olur?

Donuk omuz tedavisi, tanı konulan hastanın şikâyetlerine ve hasta öyküsüne göre şekillenmelidir. Donuk omuz tedavisinde, cerrahi operasyon en son düşünülen tekniktir. Nadir durumlarda, geçmeyen donuk omuz vakalarının tedavisinde doktor artroskopi ya da farklı cerrahi işlemlerle tedavi yöntemine başvurabilir.

Donuk omuz tedavisinde en sık kullandığımız tedavi yöntemi ise genellikle anti-inflamatuvar ilaç, fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarıdır. Hareket kısıtlanmasının olmadığı 1. ve 3. evrelerde buna fizik tedavi de eşlik edebilir.

Ankara Donuk Omuz Tedavisi

Donuk omuz tedavisi özellikle hareket kısıtlanması görülen donma evresinde oldukça can sıkıcı bir rahatsızlığa dönüşebilir. Hastalığın ikinci evreye ilerlemeden tedavi edilmesi için erken tanının önemi büyüktür. Eğer donuk omuz şüphesi uyandıran ağrılarınız varsa en kısa sürede Ankara’daki kliniğimizle iletişime geçmenizi tavsiye ederiz. Prof. Dr. Murat Bozkurt’un kontrolünde, hastalık henüz ilerlemeden donuk omuzdan kurtulabilirsiniz.