Omuz Hastalıkları

Omuz Hastalıkları Ankara

Omuz eklemi, günlük yaşamda hareketlerimizi en çok etkileyen yapılardan biridir. Kolumuzun hareket etmesini sağlayan, kemik, eklem ve kas yapılarından oluşur. Ani dönüşler, omuza alınan darbeler, spor nedeniyle oluşan travmalar ise omuzdaki dokuların hasar görmesine ve omuz hastalıklarına yol açabilir. Omuz hareketlerini kısıtlayan ve ağrı nedeniyle yaşam kalitemizi düşüren omuz hastalıkları, oluştuğu bölgeye göre farklılık gösterir ve farklı şekillerde tedavi edilir. Yazımızda, omuzda meydana gelen hastalıklar, omuz hastalıklarının belirtileri ve tedavisi hakkında bilgilere yer vereceğiz. Bu konuda danışmak istedikleriniz için Ankara’daki kliniğimizle iletişime geçebilir ve Prof. Dr. Murat Bozkurt’a muayene olabilirsiniz.

Omuz Hastalıkları Nelerdir?

Omuz hastalıkları yaşam tarzı, düşme ve ani darbeler sonucunda oluşan; omuz eklemindeki kas, yumuşak doku ve kemikleri etkileyen rahatsızlıklardır. Kas yırtıkları, donuk omuz sendromu ve omuz çıkıkları en sık karşılaştığımız omuz hastalıklarındandır.

Omuz Hastalıkları Belirtileri Nelerdir?

Omuz hastalıklarının en tipik belirtisi yoğun ağrı hissidir. Omuz hastalığının türüne göre bu ağrı, yanma veya batma şeklinde kendini gösterebilir. Bazı durumlarda, omuz ağrısına sürtünme hissi ya da omuzdan gelen sesler de eşlik edebilir. Ciddi omuz problemi olan vakalarda ağrı, gece uykudan uyandıracak derecede şiddetli olabilir. Omuz hastalıklarının belirtileri günlük yaşamı olumsuz etkileyecek özelliktedir. Günlük hayatta omuz, en sık kullandığımız, en hareketli bölgelerden biri olduğu için belirtiler omuz kullanıldıkça devam eder. Özellikle omuz hastalığına bağlı hareket kısıtlanmalarının olduğu durumlarda, hasta çalışamayacak ve günlük işlerini yapamayacak duruma gelebilir. Omuz hastalıklarının en önemli belirtileri;

• Omuz bölgesinde yanma ya da batma şeklinde ağrı
    • Omuz hareketleri sırasında kitlenmeler
    • Omuzu hareket ettirememe
    • Uyuşma ve sertlik hissi olarak sıralanabilir.

Omuz Hastalıklarının Nedenleri Nelerdir?

Omuz hastalıkları, kişinin kendi fiziksel özelliklerine, hastalık öyküsüne ve yaşam tarzına göre değişebilir. Ani hareketlerden kaynaklanan omuz hastalıkları daha çok sporcularda görülürken; şeker ve diğer hastalıklara bağlı oluşan omuz hastalıkları yaşlı kişilerde daha sık görülmektedir. Bu nedenle omuz hastalıklarında tanı koyarken hasta öyküsünü dikkatlice dinlemek en az radyolojik görüntüleme kadar önemlidir. Omuz hastalıklarının genel nedenlerini sıralayacak olursak;

• Kas yırtıkları ve zedelenmeler
    • Omuz içindeki kas ve dokuların iltihaplanması
    • Omuz kemiklerindeki kırık ve çıkıklar
    • Sinir sıkışmaları ve kireçlenmeler
    • Donuk omuz sendromu
    • Fıtık
    • İç organlardaki tümör benzeri rahatsızlıklar olarak sıralayabiliriz. Bu faktörlerden hangisinin omuz hastalığına yol açtığını bulmak için ise detaylı görüntüleme teknikleri ve röntgen sonuçlarından faydalanılır.  Elde edilen sonuçlara göre fizik tedavi, enjeksiyon, artroskopi veye alçı gibi ortopedik tedavi yöntemlerinden uygun olanına karar verilir ve tedavi süreci başlar.

Omuz Hastalıklarının Tedavisi Nasıl Olur?

Omuz hastalıklarında kullanılan tedavi yöntemlerini cerrahi yöntemler ve cerrahi olmayan yöntemler olarak iki gruba ayırabiliriz. Eğer omuz ağrısının ortopedik problemlerden kaynaklandığı kesinleştiyse bu durumda uygun tedavi yöntemi değerlendirilir. Cerrahi olmayan yöntemler genellikle kişiye özel egzersiz ve rehabilitasyon programından oluluşur. Fakat eklemdeki diğer dokuları etkileyen kas sıkışmaları, çıkıklar veya yoğun kireçlenme vakalarında cerrahi işlemler tercih edilir. Günümüzde, omuz hastalıklarının tedavisinde genellikle “kapalı ameliyat” olarak bilinen artroskopi tekniği kullanılmaktadır. Hem hastanın iyileşme sürecini kısaltan hem de enfeksiyon riskini azaltan bu uygulama sayesinde omuz hastalıklarının tedavisi çok daha kolay olmaktadır.

Ankara Omuz Hastalıkları Tedavisi

Ortopedi ve travmatoloji uzmanı Prof. Dr. Murat Bozkurt, Ankara’daki muayenehanesinde omuz çıkıkları, donuk omuz sendromu, kas yırtılmaları ve diğer omuz hastalıklarının tedavisini yapmaktadır. Omuz hastalıklarında tedavi ise hastalığın derecesine ve uygulanacak tedavi yöntemine göre değişmektedir. Omuz hastalıkları hakkında bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.