Omuz Çıkıkları

Omuz Çıkığı Tedavisi Ankara

Omuz çıkıkları, en sık karşılaştığımız çıkık vakalarındandır. Bunun nedeni; omuz ekleminin vücuttaki en hareketli eklemlerden biri olmasıdır. Omuz çıkıkları, günlük hareketlerimiz esnasında bile gerçekleşebilir. Genellikle “öne çıkık” dediğimiz çıkık tipinde gerçekleşir. Yarattığı ağrı hissi ve hareket kısıtlanması nedeniyle günlük hayatı olumsuz etkileyen bir rahatsızlıktır. Şiddetli omuz ağrısı ve kolu kullanamama en önemli belirtileridir. Kendi kendine iyileşen bir rahatsızlık olmadığı için omuz çıkığı şüphesinde zaman kaybetmeden uzman bir doktora başvurmanız gerekir. Hastanın kendi kendine omuzu yerine oturtmaya çalışması, bölgede daha ağır zedelenmelere yol açabilir ve omuzu çevreleyen diğer bağ dokuları da hasar görebilir. Ankara’daki kliniğimizde, omuz çıkıklarının tanı ve tedavisi Prof. Dr. Murat Bozkurt tarafından yapılmaktadır. Randevu için bizi arayabilir ve uzman doktorumuza danışabilirsiniz.

Omuz Çıkığı Nedir?

Omuz çıkığı, eklem bölgesini oluşturan yapıların bulunduğu yerden çıkıp kayması ile oluşur. Kürek kemiğindeki eklem yüzünü düz bir tabak olarak düşünelim. Normalde buraya tam olarak yerleşen kol kemiğinin üst ucu, çıkık durumunda bu tabaktan ayrılır. Omuz ekleminin bu şekilde deforme olması şiddetli ağrılara neden olur. Hasta kolunu kullanamayacak hâle gelebilir. Günlük hareketlerimiz sırasında bile ani darbeler ve düşmeler sonucunda oluşabilir. Bu nedenle her yaştan insanın başına gelebilecek bir rahatsızlıktır. Peki omuz çıkığı nelere bağlı olarak oluşur?

Omuz Çıkığı Neden Olur?

Omuz çıkığı, genelde “öne çıkık” dediğimiz türde oluşur. Bu tür çıkıklar, omuz yana açık veya dışa dönük iken oluşur. Bunun dışında düşmeler, omuzlara ağır yük bindirmek, ani dönüşler, ağır darbeler, kazalar, spor faaliyetleri omuz çıkığına neden olabilir.

Geçmiş omuz çıkığı öyküsü de omuz çıkığı oluşma riskini artırmaktadır. “Tekrarlayan omuz çıkığı” olarak bilinen bankart lezyonu, sürekli çıkık oluşumunun en büyük nedenlerindendir.

Omuz Çıkığı Nasıl Anlaşılır?

Omuz çıkığının en önemli belirtisi şiddetli ağrıdır. Çıkığın meydana geldiği anda omuzda ağrı hissedilmeye başlanır. Kol ve omuz hareket ettikçe ağrı hissi artar. Gece, omuzun üzerine yatmak imkânsız hâle gelebilir. Omuz çıkığının şiddetine göre hareket kısıtlanmaları da yaşanabilir. Omuz çıkığı belirtileri;

• Şiddetli ağrı
    • Kolu kullanmada zorluk
    • Omuz ekleminde görülen şekil bozuklukları olarak sıralanabilir. Bu belirtilerin hepsi bir arada görülmeyebilir. Fakat çıkık olduğu andan itibaren hastanın hissettiği en belirgin şikâyet şiddetli ağrıdır. Bu nedenle düşme ya da kazalardan sonra muhakkak uzman bir hekime görünmek şarttır. Ankara’da hizmet veren Prof. Dr. Murat Bozkurt’un kliniği, omuz yaralanmalarında birçok hastanın ilk aklına gelen güvenilir adreslerdendir. Omuz çıkığı şüpheniz olduğu anda kliniğimizi arayabilir ve randevu alabilirsiniz.

Omuz Çıkıkları Nasıl Tedavi Edilir?

Omuz çıkıklarının tedavisinde hem cerrahi hem de cerrahi olmayan yöntemler kullanılabilir. Omuz çıkığı tespit edildiğinde ilk düşündüğümüz tedavi genellikle redüksiyondur.

Redüksiyon

Redüksiyon, çıkık gözlenen eklem bölgesindeki doku ve kemiklerin uygun müdahale ile yeniden yerine oturtulması işlemidir. Omuz çıkığının türüne göre farklı redüksiyon tipleri bulunur. Hastalar, bu özel teknikleri bilemeyebilir. Bu nedenle çıkık probleminin büyümemesi için mutlaka uzman tarafından yapılması gerekmektedir.

Bandaj, Atel ve Sargılar

Hafif çıkık vakalarında tercih ettiğimiz bir tedavi yöntemidir. Giyinme, yüksek yerlere uzanma vb. günlük hareketler sırasında oluşan hafif yaralanmalar bandaj, atel ya da sargılarla tedavi edilebilir.

Artroskopi

Eğer omuz çıkığı ciddi boyutlara ulaşmış, kolun hareketini imkânsız hâle getirmişse bu durumda cerrahi yöntemlerden yardım alınabilir. Günümüzde ortopedi alanında en sık kullanılan yöntemlerden biri olan artroskopi, omuz çıkıklarında da etkin tedavi sağlamaktadır.

Fizik Tedavi

Fizik tedavi, çıkık ve kırık rahatsızlıklarında olmazsa olmaz tedavi yöntemlerinden biridir. Kendi başına bazı çıkıkların tedavisi için yeterli olabileceği gibi diğer tedavi yöntemleriyle birlikte de uygulanabilir. Ortopedi ameliyatlarından sonra, kemik ve dokuların ideal konumuna gelebilmesi için fizik tedaviden yardım alınmaktadır.

Ankara Omuz Çıkıklarında Tedavi

Omuz çıkıklarında her bir vaka özel olarak değerlendirilir. Çünkü her hastanın kemik yapısı, fiziksel özellikleri ve yaşam tarzı farklıdır. Özellikle günlük yaşantısında ne kadar hareket ettiği hastanın tedavisinde belirleyicidir. Omuz çıkıklarında tedavisi bu değişkenlere göre belirlenir. Ankara omuz çıkığı tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için dilediğiniz zaman kliniğimizi arayabilirsiniz.