Ayak Bileği Bağ Yaralanması

Gündelik rutinimiz içinde yaptığımız pek çok hareket, ayak bileği burkulmasına ve sonucunda da ayak bileği bağ yaralanmalarına neden olabilir. Sıklıkla sporcularda görülse de ayağın sert bir cisme takılması, düşmeler, çarpma, ani hareketler ve darbeler ayak bileği bağ yaralanmalarına sebep olabilir. Ayak bileği eklemi; fibula, tibia ve talus kemiklerinden oluşur. Bu kemiklerin etrafı ise ayak bileğinin rahat hareket etmesini sağlayan bağlarla çevrilidir. Ayak bileği bağları yaralandığında ayak bileğinde şiddetli ağrılar görülebilir ve ayak bileği kitlenerek hareket edemeyebilir. Sporcuların kariyerini büyük ölçüde etkileyen bu durum günümüzde hem cerrahi hem de cerrahi olmayan yöntemlerle tedavi edilebilmektedir. Ankara’da, Prof. Dr. Murat Bozkurt tarafından yapılan ayak bileği bağ tedavisi sayesinde birçok hasta sağlığına kavuşmakta ve günlük hayatına devam edebilmektedir.

Ayak Bileği Bağ Yaralanması Nedir?

Vücudumuzdaki eklemler, kemik ve bu kemikleri koruyan kas – bağ dokularından oluşur. Ayak bileği de eklemi oluşturan üç farklı kemikten ve bunların etrafını saran bağlardan oluşmaktadır. Ağır darbeler, travmalar, sendelemeler ve dengesiz adımlar bu kemiklerin etrafındaki bağ dokusuna zarar verir. Ayak bileği bağ yaralanmalarında, hasarın derecesine göre, yürümek tamamen imkânsız hâle gelebilir ve ağrılar uykudan uyandırıcı boyutlara ulaşabilir.

Ayak Bileğinde Bağ Yaralanması Neden Olur?

Özellikle futbol ve basketbol gibi sporlarla uğraşan kişilerde ayak bileği bağ dokuları darbelere daha fazla maruz kalır. Spor esnasında ayak bileğine darbe alınması, sendeleme ve ani dönüşler bu bölgedeki bağ dokularının zedelenmesine neden olabilir.

Sporcu sakatlanmaları arasında değerlendirilen bağ zedelenmeleri günlük hayatta da görülebilir. Ayak bileği, en hareketli eklemlerimizden biri olduğu için ani yük değişimlerine, sendeleme ve burkulmalara açıktır. Merdiven inip çıkmak, koşmak, hatta yataktan kalkarken sendelemek bile ayak bileğindeki bağ dokularına zarar verebilir.

Ayak bileği bağ yaralanmaları genellikle ayağın içe doğru dönmesi sonucunda oluşur. Uzun süre ayakta kalarak çalışanlarda ve ağır beden işi yapanlarda da bağ yaralanmaları oluşma riski daha fazladır.

Ayak Bileğinde Bağ Zedelenmesi Belirtileri Nelerdir?

Ayak bileğinde bağ zedelenmesi olduğu andan itibaren, bu bölgedeki kaslar şiddetli ağrı ve hassasiyet ile yaralanmanın sinyallerini verir. Bu ağrı, ağır vakalarda uykudan uyandıracak kadar şiddetli olabilir. Zedelenmenin derecesine göre şişlik, kızarıklık ve eklemde sıcaklık hissi de ağrıya eşlik edebilir. Ortopedik sorunların birçoğu ağrı ve şişlikle kendini belli eder. Bu nedenle yaşanan sorunun bağ yırtılması mı, burkulma mı yoksa kıkırdak hasarı mı olduğunu anlamak için mutlaka bir uzman muayenesi gerekmektedir. Zamanında uzmana başvurulduğunda, ortopedik sorunlar genellikle rehabilitasyon ve istirahat ile tedavi edilebilmektedir.

Prof. Dr. Murat Bozkurt, Ankara’daki kliniğimizde her derecede bağ zedelenmesinin hem cerrahi hem de cerrahi olmayan tedavilerini uygulamaktadır.

Ayak Bileği Bağ Yaralanmasında Tedavi Nasıl Olur?

Ayak bileği bağ yaralanmalarında tedavi sürecini hastanın durumu belirler. Bazı vakalar oldukça hafif seyrettiği için kendiliğinden bile geçebilir. Evde, basit çarpma ve burkulmalardan meydana gelen bağ yaralanmaları genelde birkaç haftalık istirahatle geçer. İstirahat sürecinde ayak bileği bandajla sarılabilir ve soğuk kompres uygulanabilir. Soğuk, şişliğin inmesine ve ağrı hissinin azalmasına yardımcı olacaktır.

Eğer ayak bileği bağ yaralanması; spor, kaza, düşme gibi nedenlerle gerçekleştiyse hastanın daha etkili bir tedaviye ihtiyacı olabilir. Bu durumda artroskopi ile ayak bileği bağı tedavi edilebilir. Kapalı ameliyat tekniği ile yapılan bu tedaviden alınan sonuçlar oldukça etkilidir. Hastalar, genelde 4 – 6 hafta sonra tamamen iyileşerek günlük hayatlarına dönebilirler.

Yaralanmanın üzerinden 1 hafta geçmesine rağmen ağrı şiddetlenerek devam ediyorsa ve ayak bileği hareket etmiyorsa artroskopi işlemine ihtiyaç duyulabilir. Kesin tanı ve etkin tedavi için mutlaka uzman bir hekime görünmeniz tavsiye edilmektedir.

Ankara Ayak Bileği Bağ Yaralanması Tedavisi

Ayak bileği bağ yaralanması tedavisi, Ankara’daki kliniğimizde de yapılmaktadır. Bağ yaralanması tedavisi fiyatları ise hastanın şikâyetlerine ve hasarın derecesine göre değişmektedir. Eğer siz de Ankara ayak bileği bağ yaralanmasında tedavi süreci hakkında detaylı bilgi almak ve fiyatlarımızı öğrenmek istiyorsanız kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.