Diz Protezi

Diz Protezi Ankara

Günümüzde, ortopedi ve travmatoloji alanında kullanılan yeni tekniklerle ağrı ve yırtık gibi problemleri en aza indirmek mümkündür. Fizik tedavi ve diğer tedavi yöntemlerinin yetersiz kaldığı durumlarda bile protezler yardımıyla ağrıları dindirmek mümkündür. Genellikle orta yaş ve üzeri bireylerde tercih edilen diz protezi, 1968 yılından bu yana gelişerek daha fazla kullanılmaya devam etmiştir. Eğer diz protezi ameliyatı nasıl olur ve nasıl yapılır gibi sorularınız varsa yazımızın devamını okuyabilirsiniz. Ankara’da diz protezi ameliyatı yaptırmak istiyor ve güvenilir bir klinik arıyorsanız Prof. Dr. Murat Bozkurt’un kliniği ile iletişime geçebilirsiniz. Öncelikle diz protezini tanımakla başlayalım.

Diz Protezi Nedir?

Diz protezi Ankara, diz eklemlerindeki ağrı ve acı hissini gidermek için yapılan en kapsamlı tedavi yöntemlerinden biridir diyebiliriz. Fizik tedavi, ilaçlar, eklem içi enjeksiyonları gibi tedavilerin yetersiz kaldığı durumlarda uygulanır. Bu nedenle genelde yaşlı insanlarda uyguladığımız bir yöntemdir. Fakat ağır kazalar ve aşırı travmaya neden olan darbeler söz konusu olduğunda da diz protezi uygulanabilmektedir.

Diz Protezi Kimlere Uygulanır?

Diz protezinin amacı; bölgede oluşan aşırı hasarı yapay bir diz yapısı ile yenileyerek ağrıların azalmasını sağlamaktır. Kıkırdak ve kemik dokularının yaşla birlikte zayıflaması ve aşınması nedeniyle bu ölçüde büyük bir zarar 60 – 80 yaşlarında ortaya çıkar. Bu nedenle, diz protezinin büyük oranda orta yaş ve üzeri uygulanan bir tedavi olduğunu söyleyebiliriz. Eğer diğer ortopedik tedavilerden yanıt alınamadıysa ve kişide kısa mesafeleri yürümede, merdiven çıkmada sorunlar rahatsız edici boyutlara ulaşmışsa diz protezi düşünülebilir. Bu noktada doktor yapacağı detaylı tetkik ve görüntüleme yöntemleri ile proteze karar verir.

Diz Protezi Malzemeleri Nelerdir?

Diz protezi üretilirken ciltle uyumlu malzemeler kullanılır. Titanyum, kobalt, krom ve metal alaşımından üretilen protez, ara parçalarında polietilen ile desteklenir. Polietilen, güçlendirilmiş plastik bir yapıdır. Cilde uyumludur ve alerjik reaksiyonlar söz konusu değildir.

Diz Protezi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Diz protezi ameliyatı Ankara genel anestezi ile yapılır. Öncelikle hasta anestezi ile uyutulur. Sonrasında diz açılarak femur, tibia ve patella kemikleri ince bir kemik tabakası ile birlikte çıkarılır. Hazırlanan protez bu bölgeye monte edilir ve ameliyat tamamlanır. İşlem, hastanın durumuna ve yapısına göre 1 – 2 saat içerisinde tamamlanır. Ameliyattan sonra ağrı hissinin en aza indirilmesi için gerekli ilaç ve serum desteği verilir. Hastanın yürüyebilecek hâle gelene kadar istirahat etmesi beklenir. Ameliyattan sonraki gün hasta walker ile kısa yürüyüşler yapabilir.

Diz Protezi Egzersizleri Nelerdir?

Diz protezi; ağrı, acı ve batma şikâyetlerini büyük ölçüde azaltır. Hasta geçmişte yapamadığı kısa mesafe yürüyüşlerini, merdiven inip çıkma ve koşma gibi faaliyetleri yapabilir hâle gelir. Hastalarımızın %90’ından fazlasında şikâyetlerde belirgin azalma görülmektedir. Tabii ki protezden sonra eklem yapısını sağlıklı tutmak için düzenli egzersiz tavsiye edilmektedir. Diz protezinden sonra önerdiğimiz egzersizler ve hafif tempolu yürüyüş gibi hareketlerle dizin tam olarak iyileşmesi ve güçlenmesi sağlanır.

Diz Protezi Kalıcı mıdır?

Zaman geçtikçe kıkırdak ve eklem dokularındaki aşınmalar devam eder. Bu nedenle protez de kemiklerden ayrılarak işlevsiz hâle gelebilir. Fakat bunun olması uzun zaman alır. Bu nedenle 55 – 60 yaşından sonra yapılan protezlerde uygulama genelde kalıcı etki gösterir. Eğer işlem daha genç bireylerde, travmalara bağlı olarak yapılmışsa düzenli kontrol gerekebilir ve protezin durumu sürekli takip edilir.

Diz Protezi Riskli midir?

Diz protezi ameliyatı Ankara risksiz bir ameliyattır diyebiliriz. Ameliyat sonrasında ciddi komplikasyonlar çok az görülür. Bacaktaki kan akımının yavaşlaması sonucu pıhtı oluşumu oluşabilecek en ciddi komplikasyondur. Bu yan etkiyi engellemek için ameliyattan sonra doktorunuzun önerdiği ilaçları kullanmalı, emboli çorapları ve düzenli egzersizlere önem verilmelidir. Komplikasyonların oluşumu genelde, hastanın ameliyat sonrası hareket etmekten çekinmesine bağlı olarak oluşabilmektedir.

Ortaya çıkabilecek bir diğer risk ise enfeksiyon riskidir. Bu risk protezden değil, ameliyatın kendisinden kaynaklanan bir risktir. Her ameliyat, enfeksiyon riskini beraberinde getirir. Bundan kaçınmak için doktorun tavsiyelerini kelimesi kelimesine yerine getirmek ve hasta bakımına özen göstermek yeterli olacaktır.

Diz Proteziz Ankara

Her hastanın kemik yapısı ve tedavideki ihtiyaçları farklıdır. Bu nedenle diz protezi hakkında net bir yorum yapmak doğru olmaz. Ankara diz protezi ameliyatı fiyatı hakkında fikir edinmek için kliniğimizi arayabilirsiniz. Prof. Dr. Murat Bozkurt’tan randevu alabilirsiniz.